Avatar billede Haarby Nybegynder
30. december 2014 - 00:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Waoo

Hej
er der nogen som kender til Fibernet, har Waoo og vil høre om man kan sidde flere trådløse routerer på.
kan man sidde to på, en i hver internet stik, er der nogen med erfaring på dette område hører jeg gerne fra jer, tak...
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2014 - 08:17 #1
Er kun internet i stik på fiberboksen

Hvis i skal være flere om fiberbiksen, så skal du sætte en switch på og have 2 eller flere faste ip adresser.

Husk at sikre dig at du må dele forbindelsen (Ikke alle linier man må det her på)

Ellers sæt en router på, og så koble de 2 eller flere routere på bagefter
Avatar billede Haarby Nybegynder
30. december 2014 - 15:31 #2
Kan jeg sidde en Trådløs router på og i den sidde en trådløs router mere (med noget kabel på) så den kan nå den anden ende af huset.?
Avatar billede kurtba Ekspert
30. december 2014 - 22:39 #3
Ja og nej. Man kan ikke bruge flere trådløse routere med mindre man slår router funktionen fra.
En router deler jo ipadresser ud på netværket via dhcp funktionen, og det går galt hvis flere routere vil dele ipadresser ud. Det er der kun en der må gøre. Så du har rettelig brug for et acces point. Den bruges netop til at give bedre signal i den anden ende af huset og får ipadresser fra routeren.
Man kan også bruge en router som acces point, så skal man bare ind i routerens opsætning og slå dhcp funktionen fra. Så virker den som acces point.
En Netgear R6100 router er meget nem at sætte op til bl.a. acces point. Hvis man sætter den til efter en anden trådløs router vil den selv under opsætningen (på dansk) fortælle, at der allerede er en router på netværket i forvejen, så den foreslår, at den i stedet skal virke som acces point. Det siger man ja til og resten foregår automatisk. Man skal slet ikke ind og pille nogen steder.
Det kan næppe gøres nemmere.
Avatar billede Haarby Nybegynder
02. januar 2015 - 00:21 #4
mange tak for svaret, jeg tror jeg vil investere i sådan en router "Netgear R6100 router" og lave den opsætning som du forslår her...
Avatar billede Haarby Nybegynder
11. januar 2015 - 13:47 #5
hvor kan jeg acceptere et svar og uddele point. ?
Avatar billede Haarby Nybegynder
11. januar 2015 - 13:48 #6
Kurtba kan du ikke skrive et svar på denne så jeg kan uddele point :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
11. januar 2015 - 19:13 #7
Hermed et svar.