Avatar billede bone_c Nybegynder
31. december 2014 - 10:48 Der er 9 kommentarer

Hjælp til at finde ud af om "andre" har adgang til min PC

Hej alle,

Er total novice herinde så bær lige over med mig. Går direkte på bolden.

Har Win 7, AVG Antivirus/Firewall og køre jævnligt SuperAntiSpyware, men...

Jeg er ret sikker på at jeg er blevet "hacket" på en sådan måde at nogen har adgang til min PC, netværk osv. Når jeg siger ret sikker, så er det fordi jeg ikke 100% sikkert kan påvise det. Men desværre er der mange "symptomer" der peger i den retning.

Men hva faen gør jeg så? Vil det betyde noget at ændre koden til mit wifi fx. eller vil pågældende kunne gå uden om det, hvis de allerede er inde???

Kan man på nogen måde finde ud af, ud over hvad antivirus prg mm gør, om der er nogen der har adgang, eller?? 10000 flere spørgsmål, håber på at I har bare nogle af svarene....
Avatar billede anri Novice
31. december 2014 - 11:21 #1
Hvis en hacker først har været inde på en af dine computere, han han have lagt en såkaldt "bagdør" ind.

Uden at undersøge dit system nærmere er det ret svært at sige noget om, hvad der er sket.

Hvilke symptomer oplever du når du er temmelig sikker på, at dit system er kompromitteret?
Avatar billede bone_c Nybegynder
31. december 2014 - 13:31 #2
Hej Anri,

Tak for du vender tilbage. Symptomer... Til at starte med så har jeg bare haft Windows Security på min PC. Da jeg begyndte at synes den opførte sig underligt, investerede jeg i AVG, og der fandt AVG flg. på den første scanning:

- Trojan Horse Generic_c
- Win/DH

Og en række andre ting som Windows åbenlyst ikke har fundet. Så gad vide hvor lang tid de har været der....

Yderligere så oplever jeg at min PC er blevet voldsomt langsom, på nettet, når programmer starter op osv. Har renset temp filer osv med AVG Tune Up, optimeret startproces osv, men langsom er ordet.

Herudover, at programmer lukker ned, at kommandoprompt starter af sig selv og lignende....
Avatar billede anri Novice
31. december 2014 - 14:18 #3
Ok.
Det er nok bare en trojan, du har fået..  Der har nok ikke været nogen hacker forbi..

Du skal starte din computer i "fejlsikret tilstand".
Det gør du ved at trykke helt vildt på f8 under opstart af windows og vælge "fejlsikret tilstand med netværk".

Her ser skærmen anderledes ud, end den plejer.
Så af-instllerer du AVG, for 2 antivirus-programmer på samme tid vil ofte sløve din computer betydeligt ned.

Så henter du SpyBot:
http://www.fosshub.com/Spybot-Search-and-Destroy.html
(klik på linket hvor der står "Download Spybot Search and Destroy Windows Installer")

..opdater den med det samme for at hente nyeste virus definitioner, og scan hele din computer.

Derefter henter du denne:
http://www.superantispyware.com/
Bare hent gratis-versionen..  Opdater og scan hele computeren..

Sammen plejer de 2 programmer at fjerne det meste.

Genstart og af-installer de 2 programmer du lige har brugt (eller i hvert fald det ene af dem)
Avatar billede bone_c Nybegynder
31. december 2014 - 14:34 #4
Modtaget!

Jeg kaster mig ud i det og vender tilbage....
Avatar billede milter Ekspert
31. december 2014 - 16:02 #5
Det kan være en god ide at stoppe systemgendannelse og slette alle systemgendannelsespunkter, før du går i gang med rensningen. Nogle af de slemme infektioner kan gendanne sig selv via systemgendannelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 16:26 #6
Jeg er enig i at man ikke skal have 2 antivirusprogrammer kørende på sin pc. Det duer ikke

Men jeg kan på ingen måde forstå hvorfor der anbefales at fjerne det der detekterer bedst af de to??

AVG er jo en købe version opstillet mod MSE der er gratis.

Ud over de programmer du er i gang med at køre her vil jeg ligeså anbefale du kører disse tre programmer:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 16:27 #7
Hov fik ikke opdateret :-) Enig i #5
01. januar 2015 - 09:44 #8
Enig med #6 ...
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2015 - 18:22 #9
Fra AVG :
http://www.avgthreatlabs.com/virus-and-malware-information/info/trojan-horse-generic_c/

Trojan horse Generic_c is a malicious application that allows hackers to remotely access you computer system letting them modify files, steal personal information and install more unwanted software. These kinds of threats, called Trojan horse, must be sent to you by someone or carried by another program. They may also arrive thanks to unwanted downloads on infected websites or installed with online games or other internet-driven applications. Most Trojan horses can be detected and removed by AVG.Trojan horse Generic_c is currently ranked 21 in the world of online malware

#3 Ok.Det er nok bare en trojan, du har fået..  Der har nok ikke været nogen hacker forbi.

Der er vist ikke noget "bare" over den trojan'er. Noget tyder på et seriøs hacker angreb.

@bone_c prøv #6 forslag og spring alt andet over.