Avatar billede gertLundberg Juniormester
05. januar 2015 - 14:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ekstra router til yousee router CG3000

Jeg har en ven som har yousee, med en router Netgear CG3000 nu har han købt en Netgear R6100 og vil koble den til CG3000. Men da CG3000 kører IP-adr. 192.168.0.1 og den nye R6100 kun kan findes på 192.168.1.1 kan vi ikke få dem koblet på samme lokale netværk, og dermed kan vi ikke udvide hans trådløse net yderligere, hvordan kan vi sætte det op så R6100 evt. kun bliver anvendt som enten switch eller extender? Det skal siges at i sagens natur, kan vi ikke tilgå R6100 via det eksisterende netværk.
Avatar billede chalde Seniormester
05. januar 2015 - 15:00 #1
Sæt CG3000 i bridge mode (log ind på den og slå NAT fra) og brug R6100 som den primære router og lad CG3000 fungere som kabelmodem.

Hvis i insisterer på at beholde CG3000 som router, så gør følgende:

Kobl jer til R6100 uden den er tilsluttet det andet netværk (netværk fra klient til lan port i router).
- Giv den en fast IP i 192.168.0.x segmentet.
- Slå DHCP, firewall, UPNP og andre lign. funktioner fra
- Sæt den op med samme wifi-setup som CG3000 (samme SSID, kryptering og kode), det gør det muligt at roame imellem dem
- Kobl CG3000 og R6100 sammen Lan-Lan (ikke Lan-Wan).
Avatar billede kurtba Ekspert
06. januar 2015 - 00:42 #2
Mærkeligt. Lige præcis den opsætning kører jeg med. CG3000 sidder som Router og R6100 sidder som accespunkt.
Det skal bemærkes, at da jeg satte R6100 til, havde jeg en Cisco router, men da den blev udskiftet med CG3000, pluggede jeg bare R6100 i igen og så kørte den igen.
Jeg har en fornemmelse af, at I prøver at koble dem sammen - sætten r6100 op trådløst, men da jeg satte min til, da kablede jeg op til R6100 i forbindelse med opsætningen. Herefter kørte det aldeles automatisk. Under opsætning sagde den selv, at den kunne se en anden router på netværket, hvorfor den foreslog, at den selv skulle fungere som accespoint. Det sagde jeg ja til, og så foregik resten helt automatisk. Jeg var ikke på noget tidspunkt inde i nogen af routeren og foretage nogen form for tilpasning for at få dem til at fungere sammen.
Heller ikke da jeg fik udskiftet Cisco med Netgear, skulle jeg foretage noget.
Så prøv lige at kable op til den, mens i sætter den op. Så burde det spille.
Avatar billede gertLundberg Juniormester
08. januar 2015 - 08:07 #3
Så lykkedes det endelig at få det til at virke.
Avatar billede kurtba Ekspert
20. januar 2015 - 22:04 #4
Jeg går ud fra, at du hverken kunne bruge Chaldes eller mit forslag til noget, siden du tildeler point til dig selv.
Så burde du som minimum skríve, hvad der løste problemet. Det er jo meningen at andre skal lære af det.