Avatar billede Helbo Nybegynder
11. januar 2015 - 00:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel-graf

Hej,
Skal ha' lavet en graf til min søster, som er ved at skrive en afsluttende opgave inden for noget jordbrugsteknolog eller noget i den dur!

Y-aksen består af datoer og x-aksen af indfangende mus. Koordinaterne/observationerne er de datoer den respektive mus er fanget på. Altså, hvis mus 1 er fanget d. 3, 6 og 7 oktober, så skal de markeres. Ligeledes med mus 2, 3 og 4, som er angivet langs x-aksen.

Kan det laves og hvordan.

Hilsen Aske
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
11. januar 2015 - 01:13 #1
Måske ikke ligefrem, men jeg har en ide.

Hvis alle registreringer er i en liste (MusNr, Dato) kan man evt. "snyde":
1. Opret en pivottabel (MusNr som kolonne, Dato som række, og igen Dato som Værdi (Du er ikke færdig, men skelettet er nu klar)
2. Formater alle Værdi celler med Betinget formatering, så værdi ikke vises, men der vises et ikonsæt i stedet. Formater celler til at centrere.
3. Indstil pivottabellen til ikke at have totaler
4. Hvis ønsket, indsæt en formel under pivottabellen som viser musnr, og formater evt. de 2 øverste rækker (overskrifter) til at have en højde på 0,1

HVIS du ikke finder andre løsninger, og det er lidt svært at forstå hvad jeg har skrevet ovenfor, svar på denne kommentar, så skal jeg gerne lave en lille video til dig (din søster)
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
11. januar 2015 - 01:49 #2
"KOM lige TIL" at lave videoen under alle omstændigheder...

http://officecowboy.dk/Excel/Datafiler/PivotSomDiagram.mp4

Håber det giver mening!

Pøj Pøj med opgaven!

Kim
Avatar billede Helbo Nybegynder
12. januar 2015 - 13:12 #3
Hej Kim,

Tak for svaret og videoen, det var til en stor hjælp.

Vh. Aske
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
12. januar 2015 - 21:50 #4
Super!

Hvis det var det du havde brug for, kan du så ikke være rar at angive det var svaret ;0)

Kim
Avatar billede Helbo Nybegynder
12. januar 2015 - 23:23 #5
Jo, det kan du tro,men hvordan gør man det?