Avatar billede rovsing5 Nybegynder
02. februar 2015 - 11:04 Der er 1 kommentar

Smoothwall, hjælp.

Halløj!

Jeg sidder på hovedforløb og skal sammen med to andre, sætte 2 servere op, hvoraf én skal agere Firewall, til det har vi valgt smoothwall, fordi det kørte ret godt sidst jeg brugte det, dog var det i VMWare..

Nu har vi sat det op og har installeret smoothwall uden problemer, men er ikke sikker på det er sat ordenligt op.

Opsætning:

ISP > Router
Router > Smoothwall
Smoothwall > Switch
Switch > Klient-PC

Umildbart, kan jeg ikke få noget af det til at fungere, den vil ikke pinge og kan ikke få forbindelse til nettet eller til firewall'en.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2015 - 12:05 #1
tjek at IGMP protokollen kører i både router og smoothwall