Avatar billede cyperbent Mester
21. januar 2024 - 18:54 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Fejlmeddelse i Easy Firewall

Hej er der nogle som ved, hvordan man håndterer en fejlmeddelse i programmet "Easy Firewall"

Den melder om, at der er et problem med en anden firewall i det her tilfælde Bullguard, men jeg har forlængst afinstalleret det program, så, hvordan får jeg rettet den fejlmeddelse?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 19:41 #1
Der ligger rester af Bullguard på pc. Sikkert både filer og registrerings oplysninger som driller den nye firewall. Ved ikke om Bullguard har en tool på deres hjemmeside til at scanne og fjerne rester.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 19:52 #2
Du kan søge på computeren efter bullguard og slette ddt den finder. Man kan også søge i registeret men her skal man være mere forsigtig med at slette.
Når jeg selv afinstallerer bruger jeg Revo Uninstaller Free. Programmet fjerner det program på almindelig måde i starten, men herefter scannes computeren for efterladenskaber som der kan slettes. Jeg ved ikke om det nytter at indtallere det nu da Bullguard er fjernet. Der er godt nok en hunter mode men ved ikke om det kan finde noget.
Avatar billede cyperbent Mester
21. januar 2024 - 20:08 #3
Har prøvet og søge manuelt efter Bullguard i Stifinder og fandt to mapper som indeholdt noget fra det og har slettet dem, men foreløbig hjalp det ikke. Easy Firewall melder stadig om et tredje program som blokerer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 20:09 #4
Gå i jobliste og  i start mappe der. Se om der er opstart punkt. Gå i søg og skriv msconfig og gå i tjenester.  Sæt tjek så microsoft tjenester skjules. Se om du har noget bullguard der og fjern tjektegn hvis der er. Efter dette og du har slettet det du har søgt på og tømt papirkurv genstart pc og forsøg at installere firewall igen. Vi krydser fingre så den går igennem. Husk at installere som admin.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 20:11 #5
Hvis #4 ikke løser det bliver du nok nødt til at kigge i registreret.
Avatar billede cyperbent Mester
21. januar 2024 - 20:31 #6
Har kigget i registreret og fandt intet med Bullguard der.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2024 - 21:12 #7
Kig i jobliste om der kan være en process der stadig har noget med Bullguard at gøre og luk den ned.
Formoder du har haft din pc genstartet helt fra bunden af efter du fjernede Bullguard?
Avatar billede valby Ekspert
22. januar 2024 - 02:26 #8
Ellers geninstaller Bullgard. Efterfølgende sletter du Bullgard med Revo uninstaller, som 220661 foreslår i #2.
Du kan bruge den gratis version: https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2024 - 07:10 #9
#8 lige præcis valby😊
Avatar billede cyperbent Mester
22. januar 2024 - 09:20 #10
Ok. Det trick må jeg lige prøve. Den skriver i meddelsen fra Easy Firewall, at det ser ud som, at det er Bullguard som spærrer og jeg har tjekket alle steder om der er kørende tjenester der hedder noget med Bullguard, men det lader det ikke til.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2024 - 13:12 #11
At installere den samme version af program giver Revo en chance for at finde alle de filer og oplysninger der er om et givent program. Jeg har brugt Revo i rigtig mange år. Det har aldrig fejlet selvom jeg har brugt avanceret søgning efter efterladenskeber.
Avatar billede valby Ekspert
29. januar 2024 - 19:40 #12
Er spørgsmålet lukket ? så drej lige nøglen om.
Avatar billede cyperbent Mester
29. januar 2024 - 22:31 #13
Nej det er ikke lukket. Mit problem består stadig selvom jeg har fulgt de råd fra jer brugere. Men kommer der ikke flere gode bud på løsninger lukker jeg det snart.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2024 - 07:52 #14
Gå i søg og skriv services,msc
Gennemgå listen og se om der står noget med Bullguard.
Gå i søg og skriv opgavestyring.
Kig listen igennem om der ligger noget Bullguard her. Er der tjenester her som skal køres, så slet dem når du ikke har programmet mere.
Avatar billede valby Ekspert
30. januar 2024 - 15:22 #15
Det er Ok, men havde du givet respons, havde vi vidst hvor vi stod.:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2024 - 16:22 #16
#15 Jeg er enig.
Avatar billede cyperbent Mester
30. januar 2024 - 23:55 #17
Har tjekket alle tjenester og ikke fundet noget med Bullguard eller Norton, da sidstnævnte har overtaget alt med Bullguard.

Kanske jeg skal forsøge og geninstallere Norton eller??
Avatar billede valby Ekspert
31. januar 2024 - 01:33 #18
Norton ? Nej det vil ikke rette op på skaden.. De to antivirus programmer kan måske slet ikke køre samtidig ? Det er måske årsag til problemet?

På egen regning og risiko, kan du prøve et gratis program, til at rense Reg cleaner.
https://www.auslogics.com/en/software/registry-cleaner/
Jeg kender ikke selv programmer..
Eller Ashampoo reg cleaner, De påstår man kan få den gratis.
https://www.ashampoo.com/da-dk/registry-cleaner
Avatar billede cyperbent Mester
31. januar 2024 - 22:49 #19
Nu har jeg prøvet alt, hvad I har kommet med af tips, men EasyFirewall melder forsat fejl, så jeg lukker spørgsmålet nu, da intet har hjulpet. tak for jeres input.
Avatar billede valby Ekspert
31. januar 2024 - 23:21 #20
Det er Ok :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2024 - 07:15 #21
Ok.
Vildt skud:
Du har ikke en installations fil til Bullguard liggende i en mappe et sted du har overset?
Avatar billede cyperbent Mester
08. marts 2024 - 15:31 #22
Alt er gennemtjekket på PC'en og der er ingen rester af hverken Bullguard eller Norton og bruger nu Avast indbygget firewall istedet.