Avatar billede valby Ekspert
12. oktober 2023 - 19:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Abelssoft EasyFirewall

Er Abelssoft EasyFirewall effektiv, og er den 223 Kr. værd ?
Eller er det spild af penge, når man har Malwarebyte Pro ?
Avatar billede valby Ekspert
12. oktober 2023 - 19:41 #1
Jeg kører med Windows 11 Prog og har også Windows egen Antivirus.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2023 - 19:48 #2
Du kan købe et købeantivirus med firewall integreret for de samme penge.
Jeg kender ikke denne firewall.
Sidst jeg brugte anden firewall end den Windows kommer med eller da jeg brugte Bitdefender Total Security var det Zonealarm jeg brugte.
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2023 - 20:14 #3
Har kørt med Windows Defender og scanner ind i mellem med Malwarebyte (gratis udgaven). Har ikke haft problemer de sidste 5-6 år. Jeg dyrker ikke de mere dubiøse sider på internettet ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2023 - 20:20 #4
Jeg kører med Bitdefender lige nu i den frie udgave. Havde vundet en pro udgave over 2 omgange af programmet, men når tiden løb ud kørte den videre i free. Jeg har ikke Malwarebytes på computeren for tiden. Jeg har Norton Power Eraser liggende der kan køres uden at installere.
Avatar billede valby Ekspert
12. oktober 2023 - 20:37 #5
#4
Jeg troede, at du også havde Malwarebyte pro, med evigheds licens, som de solgte, for mange år siden, solgte den for 100 Kr.
Bitdefender er vist et af de programmer, som kun vil køre, hvis man afinstallere Malwarebytes ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2023 - 20:44 #6
#5 Kan godt huske man kunne købe den. Jeg købte den aldrig men fandt en anden løsning dengang der aktiverede den. Da jeg opgraderede Windows system og derved ny installation så kom Malwarebytes ikke på igen. Brugte herefter den gratis version.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2023 - 20:46 #7
#5 Jeg har brugt Malwarebytes free sammen med Bitdefender, og der var ikke problem. Men der er vist noget med at Pro udgaven ikke kan. Mener også der er problem med Kaspersky og Malwarenytes Pro.
Avatar billede valby Ekspert
12. oktober 2023 - 22:16 #8
Ja Kaspersky vil heller ikke have Malwarebytes. Så det kan blive svært at finde noget.
Jeg har jo ikke lyst til, at kører flere programmer ind, for derefter at skulle slette dem.
Men det kan da godt være, jeg er dækket ind. Jeg har aldrig haft virus eller malware.
Avatar billede valby Ekspert
13. oktober 2023 - 19:17 #9
Nu har jeg set på det, men det er ikke umiddelbart muligt at finde rundt i.
Så jeg stopper foreløbig undersøgelsen.

Tak for jeres indlæg. 😊