Avatar billede dudesicko Novice
05. februar 2015 - 16:42 Der er 9 kommentarer

Errm, har fået skruet op for internet til 300/300 men det kører kun 100/100....

Hey, jeg har fået mit internet skruet op til 300/300, men jeg kan ikke få det højere end lidt under 100/100, jeg har købt nye kabler, så det kan ikke være det, og snakkede så med Stofa, de mener alt er som det skal være, men jeg er nu sikker på at mit Netkort kan klare 1gbit men kan det egentlig det ?

Realtek PCIe GBE Family Controller
Er navnet på det, jeg kører lige i øjeblikket med kabel direkte i maskinen, men har også været inde og vælge 1.0 Gbps Full Duplex, men det hjalp dog ikke noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2015 - 19:06 #1
du kan ikke få vist højere hastighed, end det som målerne nu engang kan klare. Er du sikker på, at måler-siden kan komme over 100/100
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2015 - 21:07 #2
Hvordan var hastigheden, før du fik skruet op? Altså både reelt og hvad var den da angivne max hastighed?
Avatar billede dudesicko Novice
06. februar 2015 - 16:44 #3
Jeg har i over 1 år nu haft 150 / 150 mbit, men da jeg så ringede og sagde til Dengang SydEnergi som nu ejer Stofa
De havde lavet så jeg kunne få 150/150 men at det måtte være mit kabel jeg havde fået (som SE dengang solgte til mig) at det ikke kunne klare over 100/100, så det godtog jeg jo så, da well 100/100 var jo ok, men så her den 2/2 skruede de op til 300/300 ville jeg jo gerne udnytte det, da jeg jo trod salt betaler for det, så jeg købte så nye kabler, men stadig kom den ikke over 100/100 (altså når jeg checker ved http://www.speedtest.net/ så er den omkring de 90 begge veje.

Så jeg kontaktede Stofa, de sendte så noget firmware halløj afsted til mit skidt jeg har i skabet, og mente at det jo er det der er i vejen, men det hjalp ikke, så på Mandag vil de komme forbi med en teknikker, men er det mit eget udstyr altså feks netkortet der ikke kan trække det så får jeg jo en regning.

Jeg har også prøvet med sønnes bærbar han havde taget med forbi, men den kom heller ikke over de 90, også selvom hans computer ikke er mere end 1 år gammel, så den burde jo nok kunne klare mere med kablet direkte i.
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2015 - 09:27 #5
Husk at 300/300 er til deres boks/endpoint, hvis du har noget router, switch eller andet udstyr bagved kan det være et problem.
Avatar billede dudesicko Novice
07. februar 2015 - 10:28 #6
Det er med kabel direkte i deres boks ude i skabet, der er ikke noget router i mellem.
Avatar billede dudesicko Novice
07. februar 2015 - 10:38 #7
I kan da lige se resltatet her:
http://www.speedtest.net/my-result/4123634753

Det er i gennem routeren det er testet, og da står den til Speed: 1.0 Gbps i Eternet Status vinduet, men så snart jeg taget kablet direkte i til boksen ude i skabet, så siger den at det kun er 100 mbps, og det er jo underligt, men farten er stadig den samme uanset om kablet er i gennem routeren eller i direkte i skabet, så jeg tror da det må være skabet der er galt med, men vil jo bare undgå en regning hvis det nu var driver eller noget.
Men skulle jo tro at win 8.1 med nyeste opdateringer har de nye driver i sig.
Avatar billede dudesicko Novice
10. februar 2015 - 09:12 #8
Ok, der er kommet ny boks op i skabet, da teknikeren så det var en gammel en og mente det var den der var galt med, så han fiksede det, men errm jo fik da lidt mere fart på, så nu er den hele 108/112, men det er jo langvej til de 300/300 jeg betaler for, så nu skal de finde ud af hvorfor.
Avatar billede serenity65 Nybegynder
20. februar 2015 - 08:37 #9
hey
jeg havde samme problem. her er min løsning.
skift netværkskabeler fra cat 5 til cat 6
så kommer der hul igennem
mvh