Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
28. marts 2015 - 09:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kun 93% sikkerhed på Heimdal

I ca. en måned har jeg ikke kunnet få Heimdal op på 100% sikkerhed.
Det skyldes tilsyneladende manglende opdatering af
1.8.0 update_31 32bit

Banken meddeler mig, at jeg ikke længere behøver JAVA og derfor har jeg afmonteret JAVA- da 1.8.0 update tilsyneladende er en del af JAVA?? Imidlertid er problemet ikke forsvundet. Jeg kan ikke finde 1.8.0 update_31 32bit under mine programmer. Kunne Eksperten mon hjælpe mig ligeså godt som I plejer??
Venlig hilsen
Birthe_28
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2015 - 09:18 #1
Afmonteret??

Har du været i kontrolpanelet under "programmer og funktioner" og affinstallere?
Har du CCleaner på computeren, så prøv at se om der er rester af programmet.
Hvis du trykker på fanen der hedder værktøjer kan du under afinstallation og opstart se om der ligger noget og kører.
Det er måske dette som Heimdal reagerer på.
På Secunia PSI der er et tilsvarende program, kan man så vidt jeg husker højreklikke på det emne man ikke vil have den skal overvåge og slette denne. Det gør at den så måske vil gå op på 100%
Har du gamle oplysninger om programmet vil Heimdal måske reagere på det.
Prøv at rense en tur med CCleaner:

Hent og installer CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2015 - 18:14 #2
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
18. april 2015 - 00:21 #3
Hej "Eksperten".
Desværre viser Heimdal stadig kun 93% sikkerhed.

Det skyldes formodentligt at jeg ikke kan afinstallere JAVA.

På et tidspunkt har jeg skullet bruge JAVA til at være med i en gruppe, hvor vi drøftede med hinanden på nettet. Det skulle installeres på en bestemt måde, der blev anvist. Nu står JAVA som fremhævet under "kontrolpanel" og jeg har forsøgt mange gange at fjerne JAVA-. men det kommer hele tiden tilbage "af sig selv"?? Dermed bliver Heimdal ved med at vise at "Sun" ikke er opdateret.

Hvordan kommer jeg mon af med Java så Heimdal viser 100% sikkerhed??

Venlig hilsen
Birthe_28
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2015 - 06:44 #4
Prøv at fjerne den med uninstaller Tool fra siden her:
https://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml
Ryd herefter op med ccleaner.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2015 - 06:45 #5
download link er i den omrammede boks.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2015 - 16:13 #6
Det skulle installeres på en bestemt måde, der blev anvist

Jeg tror der er et java plug-in du har installeret. Heimdal kan ikke opdatere plug-in i Internet Explorer da Microsoft koder plug-in.

heimdal FAQ :
Flash Plugin is vulnerable, but Heimdal cannot patch it?

Microsoft has chosen to code Flash directly into Internet Explorer for Windows 8 and newer, which makes it impossible for third party programs (e.g. Heimdal) to update Flash. You will need to run a Windows Update, to get the newest version of Internet Explorer, and thereby Flash Plugin.

https://heimdalsecurity.com/en/support/faq

Problemet gælder også for andre plug-in end flach og andre styresystemer. Hvilke har du, og hvilke browser bruger du. For at opdatere plug-in i browseren skal du opdatere computeren. Hvis det er Internet Explorer.

Hvordan kommer jeg mon af med Java

Hvilke browser ?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2015 - 13:29 #7
Øøøøøøøø sker der noget her ?
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
27. april 2015 - 12:43 #8
Hej Eksperten.
Tak for Jeres anvisninger.
Jeg har Windows 8. Jeg er ikke særlig kyndig, når det gælder afinstallering m.v. Bruger Obit-og Revo-afinstaller, men ingen af disse har kunnet afinsallere Java. Tilsyneladende er Java afinstalleret, når jeg har brugt afinstallerings app, men alligevel dukker Java op igen. Jeg anvender Internet Explore og Google Crome.
Jeg har været inde på den Hjemmeside I anbefaler under Java, men
jeg er nødt til at vente med at bruge den til  jeg får besøg af en mere EDB-kyndig, da jeg ikke kan se, hvordan jeg bruger siden. Måske gør det ikke så meget, at Heimdal kun giver 93%sikkerhed, når jeg ved, at det stammer fra denne "SUN" intgernet-side. Kan jeg måske afinstallere Heimdal og tage en anden tilsvarende ind i stedet?
Venlig hilsen
Birthe_28
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2015 - 13:56 #9
Er din computer opdateret ?
Et alternativ kunne være Secunia PSI der holder alle programmer på computeren opdateret.
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Avatar billede 220661 Ekspert
27. april 2015 - 16:31 #10
Som skrevet i #1 er Secunia også den jeg ville prøve med. Der er også en anden der hedder Filehippo App Manager hvis Secunia ikke duer:

http://www.filehippo.com/download_app_manager
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
28. april 2015 - 20:05 #11
Til Eksperten.
Mange tak.
Jeg har downloaded www.filehippo.com og IKKE Secunia, da Secunia ville have oplyst navn og mailadr. og det ønsker jeg ikke at oplyse i forbindelse med et gratis sikkerhedsprogram. Jeg har afinstalleret Heimdal. V.h. Birthe_28
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2015 - 20:23 #12
Ok. Skal pixxel og jeg så begge bare lægge et par svar du kan bruge til at lukke tråden med?
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
28. april 2015 - 21:20 #13
Ja Tak. Mange tak for Jeres gode rådgivning.
Venlig hilsen
Birthe_28
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2015 - 09:53 #14
da Secunia ville have oplyst navn og mailadr. og det ønsker jeg ikke at oplyse i forbindelse med et gratis sikkerhedsprogram

Det behøver man heller ikke ;-)
http://i.imgur.com/negpMfc.png
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2015 - 15:45 #15
Nå det ventede du så ikke på vi gjorde ;-)
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
22. juni 2015 - 13:57 #16
Tak for hjælp vedr. Heimdal/Java. Heimdal er - som anbefalet af Eksperten - afløst af et andet sikkerheds-program.

Hvordan lukker jeg denne "sag" med point m.v.

Venlig hilsen
Birthe_28
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2015 - 17:10 #17
Du har lukket den. Se indlæg #13 ;-)