Avatar billede Coldize Nybegynder
30. marts 2015 - 11:32 Der er 4 kommentarer

Problemer med mus når jeg kører med udvidede skærme

Hej

Jeg har tilsluttet en skærm til min bærbare computer (Lenovo)
Da jeg så sidder og skal arbejde hjemme åbner jeg de programmer jeg skal bruge.
Jeg oplever nu at så længe jeg kører med udvidede skærme har jeg problemer med min mus i enkelte programmer. Dynamics, Outlook, stifinder og Internet Explorer.

Jeg kan ikke få lov til at bevæge min mus rundt i de fire programmer. den flyver bare straks ud i siden af programmet.
Bevæger jeg kurseren ud af programmet ingen problemer.

Jeg arbejder over server men har aldrig oplevet dette problem før.
Det er kun de fire programmer der gør det.  Ingen af mine egne private programmer gør det. Heller ikke stifinder.
Har genstartet, opdateret drivere, byttet hovedskærm, pillet skærmen fra og flyttet musen til en anden USB port. Intet hjalp.
Kan til nød en sjælden gang imellem få lov til at bevæge musen langsomt over billedet.

Er der andre der har oplevet det samme, eller?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. marts 2015 - 19:32 #1
"Jeg arbejder over server", altså RDP på desktop display, og lokalt windows på din laptop ?
Avatar billede Coldize Nybegynder
30. marts 2015 - 19:47 #2
Via Citrix Reciever.
Så ja med lokalt Windows.
Har gjort dette før.
Tænker om det måske kan ha' noget at gøre med at jeg har fået ny pc med windows 8.
Kørte windows 7 før.
Men alligevel syntes jeg også at det skulle være underligt. Så snart jeg slår udvid skærme fra er der ingen problemer.
Avatar billede jokkejensen Novice
31. marts 2015 - 00:06 #3
Beklager, kender desværre ikke til Citrix Reciver :/..
Avatar billede Coldize Nybegynder
31. marts 2015 - 08:02 #4
Kender du til problemet med andet end Citrix?