Avatar billede Calle5463 Forsker
27. april 2015 - 18:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af Google kalender

Har for nylig skiftet til Nokia Lumia, og kan nu ikke få fat i hustruens Google kalender. Det fungerer på pc'en. Hvordan klarer jeg lige det?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 19:29 #1
indstillinger / mail + konti
og her skal du tilføje en konto (google) - indgive data, og kun sætte hak i 'kalender' som data, der skal synkroniseres.
(ps, jeg er single, så det er ikke testet)
Avatar billede Calle5463 Forsker
27. april 2015 - 20:09 #2
Phonen er sat op med hak i mail, kontakter og kalender
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 20:18 #3
på din og hustruens konti? du skal vel ikke nødvendigvis se hendes mails.
Avatar billede Calle5463 Forsker
27. april 2015 - 20:27 #4
Skal jeg oprette hendes konto på min phon? Har jeg ikke allerede kontakt via min Google-konto, når jeg på min pc kan se hendes kalender?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2015 - 20:38 #5
Jeg har gentaget mine kalendere (egen, ugenumre, månefase) på Nokia for at få dem vist. Så hvis der skal en 3'die persons kalender ind, så skal den nok tilmeldes enten her, eller som navn under ens egen. Tlf ved jo ikke om den ene opsætning er privat og den anden er arbejde, eller om de skal være ens.
Avatar billede Calle5463 Forsker
28. april 2015 - 08:50 #6
Jeg fandt en gCalendar i butikken. Den er gratis (dog koster det 8 kr at slippe af med reklamer).
Den fungerer og opsætningen begrænsede sig til at logge på min Google-konto.
Nu kan jeg se min hustrus kalender, fotoklubbens, slægsforskningsforeningens m.fl.
Layoutet er måske en anelse klumpet og jeg savner en uge-visning. Men det fungerer og den opdaterer.

Løsningen med at skulle logge ind på alle de kalendrer jeg ønsker at se, er no-go. Det ville jo betyde, at jeg kunne redigere i dem. Jeg tror ikke "ejerne" er interesseret i, at have nn antal redaktører.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2015 - 09:14 #7
Ok. Fin løsning. Prøv lige at teste, om win-kalenderen så ikke er rettet når win10 kommer.