Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. maj 2015 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl: Invalid postback or callback argument.

Jeg har en webformular med bl.a. en dropdownliste, man kan vælge fra. Siden har hidtil virket uden problemer, men nu er det blevet sådan, at for NOGLE af værdierne i listen (IKKE alle), så får jeg denne fejlbesked:

Invalid postback or callback argument.  Event validation is enabled using <pages enableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page.  For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback events originate from the server control that originally rendered them.  If the data is valid and expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the postback or callback data for validation.

Jeg er helt på bar bund med, hvorfor jeg får denne fejl og det virker meget mærkeligt, at jeg kun får fejlen for NOGLE af værdierne i dropdownlisten.

Har I en 'vokal', der kan hjælpe mig videre i den rigtige retning?
Avatar billede keysersoze Guru
12. maj 2015 - 12:52 #1
Jeg kunne forestille mig at det skyldes potentielt farlige værdier, fx html.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. maj 2015 - 13:12 #2
Altså værdierne i dropdown? Det er helt almindelige navne som 'Huntingdon Life Sciences' - denne nævnte giver fx. fejlen.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
13. maj 2015 - 09:43 #3
Sagen opklaret!

Ifm. Internet Explorer 11 har Microsoft gjort 'attachEvent' ugyldig og jeg brugte window.attachEvent('onload',PopupOpen) til at åbne en popupramme og det var lige her, at programmet fejlede med en ikke så sigende (i al fald i mine øjne) besked.

Syntaxen og den nye kommando er:

cstext1.Append("window.addEventListener('load',PopupOpen) </script>")

Herefter åbner popup uden problemer og fejlmeldinger.