Avatar billede Henry Poulsen Mester
16. maj 2015 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Malware i IE11, Win8.1Pro

Når jeg åbner IE11, som i Internetindstillinger står til at starte 'Google' søgesiden, har jeg den seneste måned fået flg. startside:
http://www.delta-homes.com/?type=sc&ts=1429177802&from=ient04160&uid=SamsungXSSDX840XSeries_S19MNEAD310394B
Det er en side som reklamerer for spil, men med en søgelinje der ligner og fungerer som Google'. Når jeg søger på 'dlg' får jeg tysksprogede resultater.
Da jeg først så 'malwaren' kom den både på IE11 og Chrome. Jeg afinstalerede og geninstallerede Chrome, så var der ikke flere problemer der.
Jeg ville af- og geninstallere IE11, men programmet er forsvundet fra Kontrolpanelets programliste, så det kan jeg ikke. IE er lige nu kun på siden 'Alle Apps'.
Er der en af jer der har en god ide til at fjerne delta-homes siden?
Henry
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2015 - 07:08 #1
Prøv at gennemføre denne pakke og se om det løser dit problem:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2015 - 10:02 #2
ikon til IE. Find IE i alle apps, og højreklik på den, Så vælger du 'fastgør til start'. Den er så også på startsiden nu - længst til højre. Den kan trækkes og justeres til den ønskede plads.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2015 - 21:13 #3
Jeg ville af- og geninstallere IE11, men programmet er forsvundet fra Kontrolpanelets programliste,

Internet Explorer findes ikke i "Programmer". Du kan hvis du syntes at det er nødvendig deaktivere IE se billed.
http://i.imgur.com/qxYuope.png
Avatar billede Henry Poulsen Mester
21. maj 2015 - 22:00 #4
Hej med jer, tak for forslagene
Claes 67: ja, men jeg ville fjerne IE11 totalt fra Pc.
Pixxel: jeg kan altså ikke fjerne den men deaktivere programmet. Det vil jeg nu gøre.
220661: Jeg har kørt dine 3 3 forslag til malware cleaning. Ingen af dem har fjernet Delta-homes fra IE11. Herunder ses loggen fra AdwCleaner.
Men Google Chrome fungerer som den skal, så derfor tror jeg jeg deaktiverer IE11.
Jeg tænker lidt på at lave en geninstallation af min PC, det kan være jeg gør det engang.

Hvad gør jeg med point uddeling?

# AdwCleaner v4.205 - Logfile created 21/05/2015 at 21:25:04
# Updated 21/05/2015 by Xplode
# Database : 2015-05-21.2 [Server]
# Operating system : Windows 8.1 Pro  (x64)
# Username : Henry - HP
# Running from : C:\Users\Henry\Downloads\adwcleaner_4.205.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\SunriseBrowse

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Google\Chrome\Extensions\bmkckgpgekmanipelfidlhmkfcjicion
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{1AA60054-57D9-4F99-9A55-D0FBFBE7ECD3}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F83D1872-D9FF-47F8-B5A0-49CC51E24EE8}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{917CAAE9-DD47-4025-936E-1414F07DF5B8}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{917CAAE9-DD47-4025-936E-1414F07DF5B8}
Key Deleted : HKCU\Software\ClickConnect
Key Deleted : HKCU\Software\Optimizer Pro
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{3A7D3E19-1B79-4E4E-BD96-5467DA2C4EF0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\SupDp

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17416

-\\ Google Chrome v42.0.2311.152

[C:\Users\Henry\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : bmkckgpgekmanipelfidlhmkfcjicion

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1821 bytes] - [21/05/2015 21:18:37]
AdwCleaner[S0].txt - [1677 bytes] - [21/05/2015 21:25:04]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [1736  bytes] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2015 - 22:28 #5
Prøv at udføre de ting du ikke har prøvet før fra denne tråd her:
http://malwaretips.com/blogs/delta-homes-removal/

Med hensyn til point uddeling beder du om svar fra den/dem du vil give point hvis der er bidraget med brugbar hjælp.
Hvis ikke lægger du blot selv et svar og lukker tråden.
Avatar billede Henry Poulsen Mester
07. juni 2015 - 16:55 #6
Jeg har ikke mod på at prøve forslaget i #5. Jeg mener ikke jeg har tilstrækkelig erfaring til på den måde at løse problemet. I forslaget står der lidt nede i teksten:
If you have any questions or doubt at any point, STOP and ask for our assistance.
Derfor vælger jeg at geninstallere Pc'en med både Windows og programmer.Det ved jeg giver en effektiv oprydning.
Men tak for jeres ideer.