Avatar billede Weedfald Nybegynder
31. maj 2015 - 13:45 Der er 2 kommentarer

Internet på Macbook air??

Hej eksperter,

Igår købte jeg en ny macbook air hos el-giganten i køge.
Vi satte computeren til og startede op, præcis som med min tidligere og helt velfungerende macbook air!

jeg oprettede forbindelse til vores trådløse internet som jeg på nuværende tidspunkt, fra min gamle mac skriver denne besked over. Da jeg skulle ind og downloade en game client på www.co.99.com gik den igang med at downloade og stoppede så efter 6,3 mb. jeg har trykket "Genoptag download" uden overdrivelse over 100 gange, nu er den så på 21,4 mb. Men stopper stadig hele tiden.

Jeg kan endtil nu konkludere at mit wifi symbol hele tiden skifter imellem "Wifi til" og "Wifi - Søger efter netværk".

Den kan sagtens surfe rundt på websider, men ikke downloade?
Jeg har ladet mig fortælle og læst mig frem til at det nye styresystem var kræsne med routere og vi har nu spenderet endnu 1000kr. på en netgear router med den nyeste teknologi, så det kan jo ligesom ikke være problemet!

Er der overhovedet noget hjælp at hente eller er Apple produkterne i huset bare til at kyle i skraldespanden? :-)

Mvh. Patrick
Avatar billede Weedfald Nybegynder
31. maj 2015 - 13:46 #1
Styresystemet er forresten: OS x Yosemite.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2015 - 14:22 #2
jeg har nogle gange oplevet, at download ikke registreres som aktive på wifi på pc. Og så går wifi i dvale - det kan man så rette i strømstyring, hvor man sætter wifi til altid maks. Der må være tilsvarende mulighed på mac.