Avatar billede LS-Falster Juniormester
17. juni 2015 - 10:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at indsætte messagebox, som vises, når Worddokument åbnes?

Hej

I en brevskabelon kaldet "Manglende oplysninger" har jeg oprettet en messagebox, som jeg har kaldt PraktiskInfo. Jeg har indsat følgende i ThisDocument:
Private Sub Workbook_Open()
MsgBox ("PraktiskInfo")
End Sub

Jeg vil gerne have, at messageboxen åbnes automatisk, så snart man opretter et nyt dokument på baggrund af skabelonen. Alle vores skabeloner ligger på et fællesdrev (N-drev).

desværre sker der ingenting, når jeg opretter et nyt dokument, og jeg kan kun få messageboxen frem ved at køre makroen manuelt.
Avatar billede sonalias Seniormester
17. juni 2015 - 10:37 #1
Du skal hæfte dig på open document eventet på følgende måde.

Private Sub Document_Open()
MsgBox ("PraktiskInfo")
End Sub
Avatar billede LS-Falster Juniormester
17. juni 2015 - 11:22 #2
Jeg er halvvejs i mål med den nye kode. Det virker fint, når jeg åbner selve skabelonen, men når jeg skal oprette nye dokumenter på baggrund af skabelonen, kommer messageboxen ikke med.
Avatar billede sonalias Seniormester
17. juni 2015 - 13:43 #3
Så skal du hæfte dig på new eventet istedet :)

Private Sub Document_New()
MsgBox ("PraktiskInfo")
End Sub
Avatar billede LS-Falster Juniormester
17. juni 2015 - 14:12 #4
Super!
Det var lige i øjet. Jeg takker.
Sender du et svar, så du kan få dine point?
Avatar billede sonalias Seniormester
17. juni 2015 - 15:09 #5
Så lidt :)