Avatar billede Kahkeeh Nybegynder
24. juni 2015 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværkskort i stationær.

Hej Eksperter!

Min kæreste havde ikke noget trådløst netværkskort i sin stationær, og da min strømforsyning er brændt sammen tænkte jeg at jeg ville sætte mit netværkskort i hendes. Det så ud til at virke meget fint. Den fandt vores netværk og connectede fint. Der er ikke den bedste signal forbindelse, og hastigheden er betydeligt dårligere(maks 500 KB/s på en 100 MB/s forbindelse).
Det fandt jeg så rimelig acceptabelt, men da den så begyndte at svinge fra 50 KB/s til maks 300 KB/s, hoppe af netværket og gjorde det umuligt at spille online på computeren blev jeg godt træls på det hele.
Andre computere og smartphones har intet problem med det trådløse netværk.

Mit spørgsmål er så: Kan der gøres noget ved indstillingerne for at gøre forbindelsen mere stabil?

Netværks kortet hedder Atheros AR5006X
Softwaren for dette hedder HP 802.11b/g wireless adapter
Computeren kører på Windows Vista service pack 2.

Hilsen en desperat gamer! ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2015 - 13:53 #1
du vil ikke bruge tid på et HP 802.11b/g wi-fi kort - det er alt for langsomt.
Sæt en lille usb-dongle i. Typisk kan den også sidde foran på pc, og der er mange gange bedre signal hvis pc eller er sat ind i et hjørne.
http://www.edbpriser.dk/wi-fi-dongle/netgear-a6100-wifi-usb-mini-adapter-id-7861534.aspx
ca 210kr, og den kan også den standard, der kun er ved at blive taget i brug, så det kan klare mange år frem.
Avatar billede Kahkeeh Nybegynder
24. juni 2015 - 14:14 #2
Tak for svaret, og det kan da også være en mulighed. Men nu har jeg bare ikke råd til at bruge penge på computer lige nu.
Indtil jeg har, er der så nogle ting jeg kan gøre for at forbedre dette (ja) gamle netværks kort?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2015 - 14:35 #3
Se på, hvor pc og wifi-antenne er placeret i forhold til router. Der skal være så fri en linje som muligt. Wifi virker ikke hvis pc er sat ind i et hjørne og antenne er gemt helt væk.
Avatar billede Kahkeeh Nybegynder
07. juli 2015 - 16:11 #4
Jeg har opgivet at være nærig og tager dit råd, men jeg kan ikke give dig point. Eller kan jeg bare ikke finde det? :)

Tak for din tid og rådgivning.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2015 - 16:32 #5
Jeg har ikke lagt det som svar. Du kan bare selv klikke i svar og skrive en tekst. Så kan du bagefter acceptere den og beholde dine point. Jeg har rigeligt.
Avatar billede Kahkeeh Nybegynder
09. juli 2015 - 06:08 #6
Haha javel ja :)