Avatar billede Skifter24 Praktikant
22. juli 2015 - 20:57 Der er 2 kommentarer

En box med tekst og lyd.

Hej. Jeg sidder og skal lave en windows app. Sproget er XAML og C#.
Jeg skal lave en boks med noget tekst. Og når man trykker på boksen skal den afspille en lydfil.
Der behøver ikke være noget visuelt til lydfilen..
Jeg har prøvet med <TextBlock>  <TextBox> og <Button>. Men ingen af dem har rigtig de funktioner jeg skal bruge ser det ud til ?
For med en <Button>. Skal der være et <MediaElement/> før den vil afspille ?
Og hvis jeg laver <TextBox> Eller <TextBlock>, Så går den i gang med at afspille lydfilen før man trykker på boksen?!?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
22. juli 2015 - 22:04 #1
Jeg har fundet en guide her der ser fornuftig ud.. http://stackoverflow.com/questions/13546162/how-to-play-audio-clip-in-windows-store-xaml-c-application

Men der sker intet når jeg kører appen. Jeg får hverken nogle fejlkoder eller noget.. Det er bare som om mediaelementet ikke er der.. På en anden app. Der virker det fint.. Men der kan jeg ikke selv afspille. Den starter bare op med lyden, sammen med appen.. ?
Avatar billede Skifter24 Praktikant
23. juli 2015 - 02:54 #2
Fandt en løsning.!
I xaml laver jeg en knap og et media element.
Derefter går jeg til .cs og koder i C#.
Der skriver jeg følgende.
private void Button_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            if (this.Sound != null)
            {
                this.Sound.Play();
            }

Hvis nogle har et bedre bud, tager jeg gerne imod input...