Avatar billede RasmusSOlsen Nybegynder
10. august 2015 - 17:35 Der er 2 kommentarer

Sonicwall global vpn client virker ikke Windows 10

Hej Eksperter.

Jeg har lige opdateret til win 10 og nu virker mit VPN program som jeg skal bruge til at logge på jobbets netværk ikke.

Normalt når jeg har installeret og opsat vpn forbindelse tidligere, da jeg havde win 7, kunne jeg vælge at opsætte forbindelsen som Remote access hvor jeg blev bedt om at indsætte en pre shared key.
Denne mulighed har jeg på mystisk vis ikke mere - nu skal jeg kun skrive ip adressen i den guide der kommer frem når jeg vil tilføje en forbindelse. Når jeg derefter vil aktiverer forbindelsen kommer der et vindue frem hvor jeg skal vælge en "phonebook entry" - uden nogen valgmuligheder? Her har jeg desuden ikke nogen "setup/properties" eller andre muligheder.

Er der nogen som har et godt bud på hvad jeg kan gøre?

PS. Jeg har forhørt mig hos vores IT mand - uden held.

Mvh. Rasmus
Avatar billede Blueeyez Mester
10. august 2015 - 17:43 #1
Antager det er dem her i bruger: http://help.mysonicwall.com/Applications/vpnclient/

Windows 10 er ikke nævnt, så medmindre du har kollegaer det virker hos i W10 såe..

Men hop i mappen hvor det er installeret og se om du kan køre programmet i kompentiabel tilstand med Windows 8.1 (Højreklik og egenskaber på .exe filen) plejede det at være..
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2015 - 00:05 #2
Smider svar og afmelder overvågning.