Avatar billede ekici95 Nybegynder
08. september 2015 - 10:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Omregn af timer, minutter og sekunder - emacs

Jeg er gået død i vores første opgave, da jeg er rimelig i programmering:
-------------------------------------------------------------------------
Skriv et C program, som indlæser et helt antal sekunder og som omregner dette tal til timer, minutter og sekunder på sædvanlig vis.

Formålet med opgaven er primært at træne dig brugen af % operatoren - rest operatoren ved heltalsdivision.

Her er eksempler på input og ønsket output:

Hvis der indlæses 4000 sekunder udskrives der 1 time, 6 minutter og 40 sekunder.
Hvis der indlæses 650 sekunder udskrives der 0 time, 10 minutter og 50 sekunder.

Det jeg har lavet:

/* Opgave 2.5 - timer, minutter og sekunder */

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(void)[
Avatar billede maxer248 Nybegynder
08. september 2015 - 10:36 #1
hmm lidt op af bakke.

prøv:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(void) {
  int Total_sek = 4000;
  int time;
  int minut;
  int sek;
  int rest;

  time = Total_sek / 3600; // 3600 = antal sek pr. time 60 x 60
  rest = Total_sek % 3600;

  printf("Timer: %d, rest %d", time, rest);
  }
Avatar billede maxer248 Nybegynder
08. september 2015 - 10:37 #2
er ikke testet!
Avatar billede ekici95 Nybegynder
08. september 2015 - 11:01 #3
Jeg takker meget, og vil prøve!
God dag (y)