Avatar billede Reker Nybegynder
28. september 2015 - 01:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kritik af webshop

Hej!

Jeg har ændret designet af min webshop. Formålet var at gøre webshoppen mere brugervenlig.

Det kunne være super fedt med kritik af en hver slags! :-)

Link til webshop: http://shinetech.dk/

Mvh
Mathias
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2015 - 17:52 #1
Nu kan man ikke se hvordan den så ud før, så hvad der er forbedret eller blevet mere brugervenligt er svært at se når man ikke kender siden i forvejen.

Hvis jeg ser på siden fra toppen, så vil jeg mene at topbaren & logoet tager alt for meget plads, det er selvf. vigtigt at man kan se hvem det er osv. men fokus her burde være på hvad I tilbyder.
jeg ville lave logoet 260px bredt, have en margin i top og bund på 10px, søgefeltet skal helle ikke have mere en 10px top og bund, og så ville jeg droppe (tom) teksten på indkøbsvognen, men ville centere tekst/pris og ikon i forhold til hinanden. Stadig have beløbet og angivelse af hvor meget man har i kurven, ville lave cirklen med antal i den blå farve.
Det vil se meget bedre ud efter min mening: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9792377/shinetech-topbar.png

Menuen er jeg glad for, det er fedt med stor menu når man er på en stor skærm, den bliver dog en smule uoverskuelig når man går på med mobil eller mindre enheder.
Fedt at den følger med ned og bliver halv gennemsigtig.

Hero feltet fungerer godt, dog tager det rigtig meget plads og benyttes ikke så meget til information eller salg, men mere store billeder, det sælger også, men kvaliteten er dog ikke altid helt god på dem.
Fint med en action knap, men savner at teksterne er lidt bedre på de her kæmpe bannere, jeg ville nok have lidt mere tekst, lidt mindre billeder så man kan se det vigtige, dine varer.

Populære produkter burde være det første, men enten har du ikke nogen eller også er det teksten under, men det er fin præsentation af produkterne som under nye stickers, jeg ville dog ikke gøre boksen større ved hover, men måske ændre farve eller andet, det andet virker lidt underligt.
Funktionen hurtig visning er ikke skide hurtig, det duer heller ikke at send dit spørgsmål/chat kommer i det overlay der kommer med hurtigvisningen. Ellers en fin funktion til hurtigt at komme videre med et køb, spørgsmålet er om det er det folk gør når man skal købe sådanne produkter her, jeg ville nok fjerne funktionen, det virker ikke som en åbenlys ting at man ville gøre, men mere bruge tid på at studere skal det være den ene eller den anden, se den i stor osv.

Hele bund teksten med køb bilstyling... de fire blokke tekst før footeren, hvad er de til for? Man kan ikke bruge dem til noget andet end at det er information, det er noget af den tekst der burde være på hero felterne (bare minimeret/simplificeret), det fylder alt for meget der i bunden og er ikke noget man "gider" at læse.

Det virker måske meget som brok, men det var bare min mening da jeg så forsiden, synes dog generelt set at siden er pæn og overskuelig og til at finde rundt på.
Avatar billede Reker Nybegynder
28. september 2015 - 19:54 #2
Tusind tak!

Det er rigtig godt set - jeg er helt enig. Jeg har rettet forsiden nu.

Jeg er ikke helt med på hvad et 'Hero felt' er?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2015 - 21:17 #3
Hero feltet er den store slider du har med billeder af bilerne, jeg kalder det bare et hero felt af vane.
Avatar billede NetGuru87 Praktikant
04. oktober 2015 - 12:29 #4
Ser ret lækkert ud! Hvad er den bygge med? WooCommerce?