Avatar billede timelord Nybegynder
27. oktober 2015 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Smide bruger af exe fil

Jeg har en exe fil på vores server som flere brugere kalder og kører.

Er der en måde hvorpå jeg kan smide dem af filen så jeg kan overskrive den med en ny version?
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. oktober 2015 - 06:00 #1
På serveren hvor filen ligger, åbn jobliste, fanen Processer, 'Vis processer for alle brugere', find exe-filen hvor du kan se brugeren i kolonnen 'User name', højreklik fil og vælg 'Afslut process'.
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. oktober 2015 - 06:07 #2
Eller åbn Server manager. Fra 'Tools' åbn Computer Management. Shared Folders - Open files - højreklik filen og vælg Disconnect.

Eller vælg start - kør: compmgmt (åbner computer management)
Avatar billede timelord Nybegynder
28. oktober 2015 - 08:12 #3
Da jeg oprettede spørgsmålet kunne jeg kun vælge Server 2003 som den nyeste, men det er faktisk en 2012 R2

Jeg kan godt finde filen som du beskriver det, men når jeg højreklikker får jeg ikke muligheden Disconnect.

Jeg får muligheden Close Open File, er det samme metode?
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. oktober 2015 - 09:01 #4
Ja, det er korrekt: Close open file.
Avatar billede timelord Nybegynder
28. oktober 2015 - 09:27 #5
Tak for det!
Smid lige et svar.
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. oktober 2015 - 10:38 #6
Læg du bare et svar selv, ellers tak :)

Ha' en god dag.
Avatar billede timelord Nybegynder
28. oktober 2015 - 10:53 #7
Okay