Avatar billede jepzen Nybegynder
03. november 2015 - 22:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmer og programmer(x86)-mapper

Jeg kører Windows 8.1 på en 64-bit computer.

Det undrer mig bare at jeg har mange af de samme programmer liggende i både den mappe som hedder programmer og den som hedder programmer(x86).

Microsoft silverlight, internet explorer, windows defender, de ligger allesammen i begge mapper. Kan jeg slette dem i den ene mappe, eller skal de ligge i begge mapper?
Avatar billede Slater Ekspert
03. november 2015 - 23:48 #1
"(x86)" er 32 bit udgaven af programmerne, mens de andre er 64 bit.
Hvis det er programmer du har installeret, så slet endelig den udgave du ikke selv bruger (starter manuelt), men hvis det er programmer brugt af systemet eller andre programmer, så kan du få brug for dem i begge udgaver.

Du kan altid prøve at omdøbe en mappe, genstarte systemet og se om alt virker. Men med systemprogrammer som Internet Explorer og Windows Defender ville jeg lade dem være.
Avatar billede jepzen Nybegynder
18. november 2015 - 20:01 #2
Hov. Undskyld forsinkelsen. Mange tak for svaret. Jeg tror bare jeg lader dem være, så jeg ikke sletter noget forkert :9

Jeg tror dog det er modsat af hvad du skriver. Jeg har ihvertfald googlet mig til at x86 er lig med 64 bit-udgaven.

Correct me if I am wrong.

Læg svar for point.
Avatar billede Slater Ekspert
18. november 2015 - 21:48 #3
God plan. Men mappenavnene er nu som jeg sagde. 64 er fremtiden og standarden i dag; de ville ikke give den forældede mappe det "pæne" navn.
Avatar billede jepzen Nybegynder
19. november 2015 - 20:48 #4
Tak for info :)