Avatar billede Hansen Novice
16. november 2015 - 22:01 Der er 14 kommentarer

Ændring af åbning af standartprogram tilbage til standart! (FMF fil)

Hej alle i kloge hoveder :)

De sidste mange dage har jeg prøvet at google frem og tilbage.

Mit problem er jeg har hentet en fil (FMF) bruges til Football Manager.
Denne fil har jeg ved et uheld trykket åben med og trykket ok.

Dette betyder nu at den altid åbner med Notesblok, dette vil jeg gerne helt have ændret.

har prøvet at gå ind i:

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Standardprogrammer\Angiv tilknytninger

Fundet fmf filen men kan ikke ændre denne tilbage, kun vælge et andet program.

https://billedeupload.dk/images/EuvNa.png

Hvordan får jeg den tilbage til standard? så den ikke vælger at åbne med noget program!?!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:25 #1
Hej og velkommen til.
Hvad sker der hvis du trykker på rediger program?
Kan du ændre det til herinde så det bliver rigtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:29 #2
Hvid du går ind i "flere indstillinger", kan du så ikke finde programmet filen skal åbnes med?
Avatar billede Hansen Novice
16. november 2015 - 22:47 #3
#1 Mange tak :) hvis jeg går ind i "rediger program" kommer der den pop up billede som vist på linket. Hvor man kan vælge andre programmer, umiddelbart kan jeg ikke finde noget der inde som gør man går tilbage til standart.

#2 det er det samme viser mange andre forslag/programmer
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:55 #4
Ok.
Prøv at gå ind i "angiv dine standardprogrammer"
Har du et punkt her der hedder notesblok?
Og evt med den filtilknytning som du kom til at lave?
Den burde du så kunne tjekke fra hvis den er der.
Avatar billede Hansen Novice
16. november 2015 - 23:01 #5
Der har jeg kigget, men der er notesblok ikke at finde desværre :(
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 23:14 #6
Tror du skal den vej her:
http://www.eightforums.com/tutorials/8486-default-file-associations-restore-windows-8-a.html

Du skal hente den fil der ligger lidt nede med en blå knap der står download.

Ps tag lige en backup af registrerings databasen før du kører filen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 23:25 #7
alternativ er en systemgendannelse til lige før du lavede fejlen.
Avatar billede Hansen Novice
16. november 2015 - 23:27 #8
Prøver lige den første, så prøver vi om det virker.
Avatar billede Hansen Novice
16. november 2015 - 23:37 #9
Det virkede ikke, det andet mht. systemgendannelse, nogen nem guide til det?
Avatar billede Hansen Novice
17. november 2015 - 00:01 #10
Har fundet en, den må jeg lige prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 16:14 #11
skriv systemgendannelse i søgefelt. Der skulle komme en mulighed om at oprette et systemgendannelsespunkt. Det trykker du på. Og så kommer du ind hvor du kan vælge et punkt der ligger tilbage i tiden. Det er jo så ikke sikkert at du har punkter der ligger så langt tilbage hvor du ved det virkede.
Avatar billede Hansen Novice
15. januar 2016 - 10:33 #12
Tak for hjælpen, prøvede lidt frem og tilbage og en gendannelse blev løsningen.

Beklager den lange svar tid.
Avatar billede Hansen Novice
15. januar 2016 - 10:34 #13
Du må meget gerne gøre så jeg kan give dig point
:)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2016 - 12:39 #14
svar.
Bedre sent en aldrig :-)