Avatar billede bongo7 Praktikant
20. november 2015 - 13:48 Der er 2 kommentarer

ændre area setup

hej jeg bruger autocad MEP 2014, når jeg laver en AREA command og vælger et område giver den mig et meget stort tal ud som er langsomeligt at aflæse.  er der en venlig sjæl der kan hjælpe med at fortælle hvordan jeg får den til at vise kvm i meter og ikke i kvm millimetter  feks så den ikke viser 200000000.0 ved 20 kvm. det iritere mig jeg skal sidde og tælle hele tiden for at se hvor stort tallet er.

jeg håber der er in der ved det og kan giude mig i rigtig retning
Avatar billede zer0c00l Juniormester
20. november 2015 - 14:55 #1
Da AutoCAD regner i enheder, er jeg ret sikker på, der ikke er nogen direkte måde at gøre dette på. Jeg tror, du kan lave et trick med at indsætte en polyline og regne dennes area i en anden enhed, men jeg er ikke klar over, hvordan det rent praktisk skal udføres.

Hvis du altid tegner i mm² og ønsker svar i km², kan du eventuelt beregne et volumen i stedet og således indsætte "1/1000000" som "højden". Du kan eventuelt mappe denne højde-indtastning som en makro på dit keyboard med f.eks. AutoHotkey, hvis det er en funktion, du bruger meget.

I AutoHotkey ville funktionen hedde:

;F12
^F12::
SendInput, {F12}
Return
$F12::Send 1/1000000{Enter}
Avatar billede zer0c00l Juniormester
03. december 2015 - 14:51 #2
Hej bongo,

Fandt du en løsning?