Avatar billede Mainbrain Juniormester
02. december 2015 - 14:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grænseflade understøttes ikke - Windows 7 Pro i et Domæne

Jeg sidder logget på et domæne på arbejdspladsen.
Vi er flere personer der bruger samme computer og i går kommer min kollega og siger at hendes bruger profil/login opfører sig mærkeligt på denne maskine, alle andre maskiner virker korrekt... ud fra dette konkluderer jeg at fejlen må ligge lokalt på denne maskine. Det sker samme fejl når andre brugere logger ind på deres profil på denne maskine. Ingen fejl ved login, men hver gang at de prøver at åbne for eks. stifinder, da kommer der en fejl som siger "Explorer.EXE  En sådan grænseflade understøttes ikke."
Prøver hun/de at åbne Internet Explorer sker der intet.
På skærmen er der kommet 4 ekstra ikoner, 2 blanke uden navn, 1 blankt med navnet "Søg (32-bit)" & 1 der ligner en mappe/folder hvor navnet er "Microsoft OneNote Namespace Extension for Windows Desktop Search (32-bit)"
Prøver man at slette disse ikoner, hvilket er muligt, da kommer maskinen og siger "Vil du fjerne disse iconer fra skrivebordet? Hvis du vil gendanne det senere gå til Kontrolpanel."
Programmer som for eks. Outlook eller Word virker fint.
Malwarebytes & chkdsk er kørt på maskinen, intet fundet.
Rollback/Systemgendannelse også prøvet uden held.

Hvad endnu mere mærkeligt er, alle profiler har fejlene på nær mit login ?!?
Jeg kan fint logge på, har ingen ekstra ikoner på skærmen og alle programmer kører som de skal??
Jeg har arbejdet med IT support i mange år, men her er jeg rimelig blank for ideer. Det eneste jeg kan konkludere er at programmerne åbenbart virker som de skal, eftersom min profil/login virker, så det må være alle de andre profiler/brugerkonti der ligger på denne maskine der på en eller anden måde er blevet beskadiget.

Nogle ideer?

http://www.spic.dk/images/52236317_7401449063364.jpg
http://www.spic.dk/images/22811278_5621449063542.jpg
http://www.spic.dk/images/42738595_2911449063594.jpg
Avatar billede pkbech Juniormester
02. december 2015 - 15:02 #1
Fejlen hedder på engelsk
'no such a interface supported'
Og skyldes manglende/skadet register i explore.exe over DLL filer i din windows installation der forhindre oprettelse af nye bruger profiler (profiler der er installeret før problemet opstod virker)

Nemmest fix jeg har kunne finde er kør 'CMD' som administrator og skriv følgende linje:

FOR /R C:\ %G IN (*.dll) DO "%systemroot%\system32\regsvr32.exe" /s "%G"

Og vent til den er kørt færdog + genstart PC

http://www.tomshardware.com/forum/37307-63-interface-supported

Skulle virke men kan være du skal ud i at indsætte et windows 7 boot medie og lave en reapation.

Håber det hjælper dig :)
Avatar billede groenaert Novice
02. december 2015 - 15:10 #2
En anden og simpel ting der kan hjælpe er en diskkontrol.
Jeg har ofte oplevet, at fejl med brugerprofiler, blev løst da der har været fejl i filsystemet.

Mvh.
Grønært
Avatar billede Mainbrain Juniormester
13. december 2015 - 12:04 #3
@groenaert
Havde kørt en diskkontrol uden resultat, men takker for svar :)

@pkbech
Prøvede at køre den kommando linje du gav og for sulan da oss hvor tog det tid ;)
Resultatet blev desv. at min profil "frøs" 5 sek. efter indlogning.
Da nu alle profiler ikke virkede og nyoprettede profiler også fejlede, blev resultatet at ominstallere maskinen.

Takker for forsøg på hjælp til Jer begge.

Hilsner og Go jul!