Avatar billede bongo7 Praktikant
02. december 2015 - 23:37 Der er 1 løsning

Bruge tekst fra celle som refferrence navn

Hej,

Jeg burger denne formel nu ...

=INDEKS('Ventilation baghus - indeklima.xlsx'!all;RÆKKE(K.0);KOLONNE(personer_i_rum))

virker fint med hjælp herindefra..

MEN nu kunne jeg tænke mig at erstatte "K.0" med et manuellt indtastet navn I en tekst celle så jeg kan ændre reference uden at rette koden bag.

så den skal altså tage en tekst fra en almindelig tekst celle og lave teksen om til en gyldig reference der kan bruges I Række() function.

jeg har prøvet med Række(indirect(C1))  men den lader ikke til at godtage det som en reference når C1 indeholder teksten K.0

nogle der kender et triks
Avatar billede bongo7 Praktikant
03. december 2015 - 01:33 #1
jeg fandt ud af den
jeg gjorde således

skrev manuelt I celle F3 og skrev så Række(INDIREKTE(F3))