Avatar billede marian85 Nybegynder
09. december 2015 - 14:51 Der er 1 kommentar

printer med ftp

hej, jeg har forsøgt at søge på nettet omkring dette, så håber nogen kan svare om dette er et muligt scenarie.

klienterne er via intranet serveren "ftp clients"

og printeren med ftp er "ftp server"

funktionen er at klienter skal sende filen til printeren via intranettet, for derefter logge sig på printeren og printe ud.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2015 - 10:57 #1
Jeg har aldrig hørt om at printe via FTP. Når en printer har indbygget FTP, er det typisk for at kunne sende et scannet billede via FTP til en FTP server.

Men jeg vil da ikke afvise at dit scenarie om at uploade en fil til printeren via FTP, og følgende printe den via dens webinterface kan lade sig gøre. Det vil afhænge 100% af om printeren er bygget til at kunne det.

Jeg ville nok kontakte producenten af printeren for at høre om den er beregnet til det.

Men det lyder meget besværligt... - kan man ikke bare printe direkte? - eller via en print service? (eks. Google Cloud Print)

Og så er FTP protokollen ikke specielt sikker eller pålidelig, så hvis du åbner ud imod internettet, er der ret god chance for "indbrud" den vej.