Avatar billede mette1105 Nybegynder
23. december 2015 - 12:41 Der er 21 kommentarer

HJÆLP HJÆLP

Min pc er muligvis ramt af virus. Når jeg går på nettet, åbner browseren altid automatisk Google.
Men når jeg åbner en side nu, står der i adresselinien f.eks. miyake-inc.com/i/search.html eller http://wnxijin.com/i/search.html eller noget helt tredje eller fjerde, det skifter hvergang jeg åbner Google.

Det synes jeg jo ser meget mistænkeligt ud. Mcfee Security Scan siger der ikke er virus.

Først var det kun på min MAC, men meget kort efter kom det også på min Acer-pc. MIn søn er inde på en spilleside (Agario) og jeg er ret sikker på, det stammer fra dette site, da det først kom på den ene pc og nu også den anden, på samme dag.

Hvad skal jeg gøre?? Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2015 - 16:09 #1
Prøv adwcleaner.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/126/
når den er downloadet,så højreklik på fil og kør som administrator
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2015 - 16:12 #2
Når den har scannet, skal du trykke på clean så den fjerner det den finder. Herefter skal pc genstartes, og når den er tilbage kommer en log med hvad den har fundet. Du må gerne kopiere indholdet herind så vi kan se hvad der er fjernet :-)
Avatar billede mette1105 Nybegynder
23. december 2015 - 21:52 #3
Tak det vil jeg prøve. Jeg har ellers lige kørt en Macafee virus scan af hele computeren. Den fandt intet. Men problemer er der stadig, når jeg åbner internettet (Google).
Avatar billede mette1105 Nybegynder
23. december 2015 - 22:06 #4
Der sker ikke rigtig noget, når jeg har downloaded adwcleaner. Jeg ved ikke om jeg har gjort det rigtigt? Men den kører i 2 sekunder og der kommer ikke noget frem efter den scanning.
Avatar billede mette1105 Nybegynder
23. december 2015 - 22:23 #5
Så nu har jeg kørt programmet, den fandt nogle ting, som jeg bad den fjerne, men problemet er stadig det samme. Dette er hvad den har fjernet: jeg forstårr ikke hvorfor jeg får virus m.m. når jeg har Norton og MacAfee på computeren. Kan det have en betydning at man har dem begge to?

# AdwCleaner v5.026 - Logfile created 23/12/2015 at 22:10:37
# Updated 21/12/2015 by Xplode
# Database : 2015-12-23.1 [Server]
# Operating system : Windows 10 Home  (x64)
# Username : mette - METTE
# Running from : C:\Users\mette\Downloads\adwcleaner_5.026 (5).exe
# Option : Cleaning
# Support : http://toolslib.net/forum

***** [ Services ] *****

  • Service Deleted : APNMCP

***** [ Folders ] *****

[#] Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork
  • Folder Deleted : C:\ProgramData\apn
  • Folder Deleted : C:\ProgramData\AskPartnerNetwork
  • Folder Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\AskPartnerNetwork
  • Folder Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\VNT
  • Folder Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Temp\apn

***** [ Files ] *****

  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxps_static.pricepeep00.pricepeep.net_0.localstorage
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxps_static.pricepeep00.pricepeep.net_0.localstorage-journal
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\local storage\hxxp_www.azlyrics.com_0.localstorage
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\local storage\hxxp_www.azlyrics.com_0.localstorage-journal
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\local storage\hxxp_www.metrolyrics.com_0.localstorage
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\local storage\hxxp_www.metrolyrics.com_0.localstorage-journal
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_static.re-markit00.re-markit.co_0.localstorage
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_static.re-markit00.re-markit.co_0.localstorage-journal
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.yourtango.com_0.localstorage
  • File Deleted : C:\Users\mette\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.yourtango.com_0.localstorage-journal

***** [ DLLs ] *****

***** [ Shortcuts ] *****
23. december 2015 - 22:25 #6
Her er den fulde :-) guide ->

AdwCleaner proceduren ...

XP, Vista, WIN7, WIN8.X, WIN10, ...

Prøv at hente AdwCleaner ->http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

(Download starter automatisk og der går lige 5 sek før du skal trykke på gem - gem et sted du kan finde igen)

Og IKKE nogle andre Lokkemads programmer på samme side !!!

Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan].

Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].

Og derefter (automatisk) genstart...

Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind i den oprindelige tråd ...

---

HUSK : Dette program er jo IKKE er såkaldt aktivt program der LØBENDE stopper disse ### reklamer !!! Du skal selv manuelt køre programmet (Se i guiden) for at rydde op i din Browser ...

-:) Lige som at have en kost ;-) At have den stående bliver der jo ikke rent af. Den skal (også) bruges manuelt for at rydde op :-)
23. december 2015 - 22:26 #7
>Du har gjort det rigtigt !!!
23. december 2015 - 22:27 #8
Du bbør IKKE have både Norton og MacAfee samtidig som AKTIVT på PC'en !!!
23. december 2015 - 22:27 #9
Næste værktøj ->

Hent Junkware Removal Tool her: http://downloads.malwarebytes.org/file/jrt

Luk alle åbne browsere og programmer + deaktiver antivirus.

Kør den hentede fil JRT.exe som administrator (højreklik på filen og vælg kør som administrator)

Når du bliver bedt om det i kommando prompt, så tryk på en tast.

Det er vigtigt IKKE at bruge pc mens der scannes!

Lad programmet køre til det er færdigt, og kopier evt. loggen ind som en kommentar.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. december 2015 - 23:18 #10
Mette1105 - grunden til at din antivirus programmer ikke finder noget er, at du ikke har en virus. Du er ramt af noget såkaldt malware og det finder virusprogrammer ikke.
Faktisk er malware, trojanere osv. et meget større problem end virus, da det er meget mere udbredt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 00:30 #11
Jeg er enig med Karise Larry i #8
MCAfee Security Scan du omtaler har du sikkert fået med en opdatering af noget andet, og jeg anser ikke den for noget brugbart program.
Norton derimod skulle være fint.
Ud over #9, så kør også CCleaner og Malwarebytes:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Så håber vi at problemet er løst :-)
Avatar billede f-arn Guru
24. december 2015 - 00:48 #12
@ kurtba

Det er, kort sagt, noget vås - for både virus og trojanere er, surprise surprise - malware!

@ mette1105

Kører du med synkronisering mellem Mac og PC?
Avatar billede mette1105 Nybegynder
24. december 2015 - 10:56 #13
Hej alle

Tak for jeres svar :-)

Jeg mener også at ha hørt, at det ikke er godt at have 2 antivirus-programmer. Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg har begge...

Jeg ved også at virus og malware er to forskellige ting, og har taget højde for det mht. valg af antivirus-program.

Når jeg søger i programmer på computeren på Norton, er det eneste der kommer frem dette: Norton online back-up.

Når jeg søger på McAfee kommer dette frem: McAfee Security Scan Plus OG en app, som hedder McAfee internet security suite. Så jeg er i tviivl om jeg er beskyttet mod malware. Jeg tror jeg ringer til dem efter jul.
Jeg vil gerne fortsætte med McAfee.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 12:36 #14
Hvis du vil fortsætte med McAffee, så skal du fjerne Norton.

https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_en_us

McAfee internet security suite er den eneste du behøver hvis det er den du vælger
McAfee Security Scan Plus har du fået med en opdatering til java eller et andet program, og den ser jeg ikke som brugbar når du har den anden.

Personligt hvis jeg skulle vælge, så havde jeg beholdt Norton hvis licensen stadig er aktiv

Jeg ville dog stadig anbefale at køre de programmer jeg henviste til, for at se om det løser problemet

PS Jeg kunne måske frygte du har fået de ekstra søgemaskiner i samme forbindelse når du har opdateret og fået McAfee Security Scan Plus
Avatar billede buddy45 Juniormester
24. december 2015 - 12:39 #15
Hvis det efter scanninger og rens ikke løser dit problem, så prøv at tjekke selve genvejen til din browser:
Skriv i søgefeltet: iexplore - højreklik genvejen og vælg egenskaber (eller åbn filplacering - og så tjek egenskaber for genvejen her).
Når du tjekker genvejen skal der i Destinationsfeltet stå: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" - og ikke noget andet. Står der noget bagved, skal du slette det. Det samme gælder evt. Chrome og andre browsere: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe". Slet hvis der står noget bagved.

Og som det er nævnt: kun ét antivirusprogram.
25. december 2015 - 00:42 #16
Ref #15: Hvilket nævnte ADWCleaner automatisk checker/renser/fixer på ALLE Browser programmer / genveje dertil ...
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2015 - 14:10 #17
#13 Jeg ved også at virus og malware er to forskellige ting, og har taget højde for det mht. valg af antivirus-program.

Det du siger er at æbler og frugt er to forskellige ting !

Virus er malware. Ligesom frugt er en fællesbetegnelse for æbler, appelsiner, bananer, er malware en fællesbetegnelse virus, trojaner,  keylogger, og andre af de ting der ikke skal ind på computeren.

Malware Wikipedia
https://da.wikipedia.org/wiki/Malware

Når jeg søger i programmer på computeren på Norton, er det eneste der kommer frem dette: Norton online back-up.

Hvis det kun er Norton backup, har du ikke to antivirus / Internet security programmer på computeren.

Du må jo i Programmer kunne se hvad du har installeret på computeren.

Se billed. Mit sikkerhedsprogram er F secure.
http://i.imgur.com/sdrdkEh.png
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2015 - 14:31 #18
Først var det kun på min MAC, men meget kort efter kom det også på min Acer-pc.

Hvilke browser bruger du / i på Mac og Acer !
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2015 - 14:55 #19
Tvivler på at Norton removal tool fjerner Norton online backup
http://i.imgur.com/D4eM8t7.png
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2016 - 13:57 #20
@mette1105 Har du fundet en løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 15:44 #21
Ja det må vi da håbe hun har :-)