Avatar billede jafar20 Nybegynder
24. december 2015 - 08:22 Der er 13 kommentarer

Deling af internet fra router til router

Vi snakker ikke om AP her, vil bare gerne have delt min internet forbindelse fra en router til en anden.

Min problem stilling er at jeg har en 4G router som giver mig internet, denne er bare ikke god nok til at jeg kan køre IP cam igennem den.

Så nu har jeg fundet en gammel router på loftet som at jeg gerne vil have sat bag 4G routeren, hvor at jeg så bare trækker internettet fra 4G routeren til denne gamle Belkin router.

Jeg har nu rodet lidt med det og kan ikke få den til at hente internet, da jeg mangler at kunne åbne en port til Belkin routeren på en eller anden måde.

Pt. sat op som følger:

4G router LAN ------> WAN Belkin router --------> Belkin router LAN -------> computer LAN
4G router WLAN ------> computer WLAN

4G router IP: 192.168.8.1
Belkin router ip : 192.168.8.2
Avatar billede zagger Juniormester
24. december 2015 - 08:49 #1
Routere bruges til at forbinde 2 forskellige netværk. Du har sat dem på samme netværk - 192.168.8.0/24, og så kan de ikke finde ud af det.

Du skal sætte en af dem på et andet netværk - f.eks. 192.168.9.0/24.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 08:49 #2
Har ikke selv rodet med dette, men hvis det kun skal være 4G router der skal styre hvilke IP der er på, så mener jeg at router 2 (Belkin) skal monteres i lan porten i stedet for wan, og denne skal have dshp slået fra så den kører med statisk IP.
Hvordan man tilgår dette kender jeg desværre ikke.
http://www.eksperten.dk/spm/1004005
Håber der er nogle tips her:
http://www.eksperten.dk/search?q=2+router&x=0&y=0
Avatar billede zagger Juniormester
24. december 2015 - 09:06 #3
>>220661 - Det er rigtigt, at hvis han vil køre det hele på samme netværk, så skal han bruge LAN-porten på Belkin routeren. Så skal han bare ind og deaktivere router-delen, så den kører ren switch mode.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2015 - 02:00 #4
jeg har 5 router  i huset fysiske og virtuel master router  netgear cg3000 den har en ip 192.168.0.1  de fysiske har ip 192.168.0.2 og ip 192.168.0.2 osv osv virtuel har så 192.168.0.18 pcen ip men du kan sette en DHCP server op så kan udel ip til dine enheder

mit ser sådan ud 4 server en gammle windows server 2013 R2 og en 2 windows server 2012 R2 og en nas fil server og en  printer

du skal sette en dhcp server op
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 10:31 #5
Jeg har deaktiveret DHCP, men jeg kan ikke få Belkin routeren til at nøjes med at tage internet forbindelsen, det er det som at jeg gerne vil have da min 4G router ikke vil tillade at streame mit ip cam. Har dog opdaget at jeg ikke kan opfange nogen default gateway fra routeren.

Hvad jeg så kan komme frem til er at at hvis routeren ikke har nogen default gateway, kan den vel ikke sende noget som helst ud over lokalt net dog undre det mig at jeg kan logge på min router via min statiske IP uden at der findes en default gateway. :-s

Men i tilfælde at at det er det som at der driller, skal jeg lige bruge et kvikt hoved som ved hvor at jeg kan finde en default gateway (som ikke er min router men en gateway til WWW)
Avatar billede zagger Juniormester
25. december 2015 - 14:30 #6
Routerens IP er default gateway.

Men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår dit setup. Er det fordi du vil have adgang til dit IP-kamera udefra?

For så hjælper det jo ikke at sætte en ekstra router i mellem hvis det er 4G-routeren der ikke har mulighed for at åbne den port du skal bruge.
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 14:49 #7
Yep der er fordi at jeg vil kunne logge på ude fra, og når at jeg konfigurere min router til static IP og taster IP submask og default gateway, siger routeren at default gateway ikke må være identisk med det lokale netværks ip'er. Der er derfor at jeg spørger til Default gateway til WWW.

Jeg talte med Huawei support som fortalte at de ikke selv kunne sætte deres router op til IP cam tjenester og at de kun kunne anbefale mig at sætte en router bag på som man tildelte en port. Så kunne man lave en port til mit ip cam på den anden router som kan trække IP cam tjenester.

Så skulle jeg ved at logge ind på min ip:port blive smidt ind ad porten til den anden router og derfra til mit cam.

Jeg har ikke skide meget forstand på det og det er derfor at jeg spørger her, jeg kan ikke hitte ud af at sætte netværk op på et så avanceret niveau!

En af mine venner siger at jeg skal prøve ftp eller DNS, men der er jeg ærligtalt helt blank ;-)
Avatar billede zagger Juniormester
25. december 2015 - 15:01 #8
Helt i orden. Netværk kan også godt være ret indviklet at finde ud af hvis man ikke har rodet med det før.  :)

Har du et modelnr på din Huawei router? Vil gerne lige se hvad det er for en fætter.
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 15:16 #9
Det kan hermed bekræftes, har set youtube video på youtube video i 2 uger nu, og er ikke nået ud over mit eget net. Sucks! ;-)

Min router er en LTE CPE B593, har også en B315s-22 begge 2 er noget skrammel, køber aldrig Huawei igen ;-)
Avatar billede zagger Juniormester
25. december 2015 - 15:45 #10
Det virker ikke til at det umiddelbart kan lade sig gøre.
http://www.eksperten.dk/spm/988785

Nu jeg tænker over det, så mindes jeg, at jeg også havde problemer med at komme ind udefra ved min fastnetudbyder da de var gået over til NAT, og man derfor specifikt skulle bede om en offentlig IP-adresse. Jeg kunne forstille mig at det er lidt mere låst ved mobilt bredbånd.

Så selv om du får lavet port forwarding på din Huawei router vil det stadig ikke virke da det er spærret fra din udbyders side.
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 16:01 #11
Det giver sgu god mening, så skal jeg igen have fat i supporten hos 3. De er ikke for kvikke, da jeg ringede ind for at få static ip viste personen som at jeg havde fået i røret ikke hvad en statisk ip var. :-s

Det undre mig dog at jeg kan logge på min router via min static ip fra enhver computer men at jeg ikke lige kan smide en port på :-/

Skulle du tilfældigvis vide hvordan at jeg kan lave en server ud af en harddisk som at jeg kan logge på og se mit ip cam i stedet?
Avatar billede zagger Juniormester
25. december 2015 - 16:23 #12
Kan du logge på din router udefra? Så har du en offentlig IP og burde kunne port forwarde til dit IP-kamera.

Prøv dette.
https://www.youtube.com/watch?v=KfCEtzqlyVM
Avatar billede jafar20 Nybegynder
25. december 2015 - 16:53 #13
Yep der er ikke noget problem :-/

Det er porten der er problemet, eller en form for gateway.

Denne video har jeg set 5-6 gange, men det giver det samme resultat anyway.

Jeg vil helst ikke lægge min IP ud her, men hvis du har en email at jeg kan sende den til kan du se opsætningen, har lige kørt en reset på min router så der er kun den "Factory kode" på indtil videre.