Avatar billede bamsen Novice
30. december 2015 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wifi hastighed går op og ned hele tiden

Jeg har lige anskaffet mig Netgear AC1200 WiFi forstærker, og da jeg skulle overføre filer over til harddisk som er tilsluttet i anden router, synes jeg hastigheden kører op og ned med 10 sek intervaller, fra 0 til 5 mbit og 0, op og ned hele tiden, meget konstant. Hvad kan være årsagen til det?
Avatar billede Blueeyez Mester
31. december 2015 - 08:05 #1
hvilken router?
er de koblet sammen på 5 Ghz eller 2.4? måske begge?
Avatar billede bamsen Novice
31. december 2015 - 09:15 #2
Det er router fra Waoo, en Tilgin HG2381, og den er sat op efter standard, dvs den kører med begge hastigheder, dog kan computeren kun de den på 2,4 Ghz, men mobiler er på 5Ghz
Avatar billede Blueeyez Mester
31. december 2015 - 09:38 #3
okay, jeg vil anbefale dig at koble wifi extender og router sammen over 5 Ghz og at den udsender på 2.4 Ghz og din router udsender 5 Ghz og 2.4 Ghz..

det burde gøre en stor forskel!
husk at vælge forskellige kanaler så router og extender ikke konflikter på 2.4 Ghz..

5 Ghz kan du sætte på 40 Mhz (80 Mhz er ac og kræver din router os har ac understøttelse for at bruge)..
Avatar billede bamsen Novice
31. december 2015 - 10:28 #4
FANTASTISK, det hjalp - Den forsøgte jeg faktisk at konfigurere på routeren men du forklarede det meget bedre, specielt omkring kanaler, det var DET som skabte problemer her. Havde heldigvis ac understøttelsen her :-)  Nu funker det og det kører derudaf... Tak og godt nytår til dig
Avatar billede bamsen Novice
31. december 2015 - 10:29 #5
Nu blev jeg i tvivl omkring point og svar, har du fået den?
Avatar billede Blueeyez Mester
31. december 2015 - 12:28 #6
Hvis du acceptere dette svar, så er alt ok :)