Avatar billede klaus_struck Novice
05. januar 2016 - 15:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Cisco AP

Hejsa

Jeg skal sætte nogle Cisco access points op, men det driller lidt.

Det drejer sig om Cisco AIR-AP1131AG-E-K9
Har den et web-interface, hvor man kan sætte den op?
Hvordan tilgår man dette interface?

Tak for hjælpen :)

Venlig hilsen Klaus
Avatar billede kaosdk Novice
05. januar 2016 - 15:33 #1
Hej Claus,

Kommer helt an på om den software der ligger i den er med eller uden gui (web-interface) - Begge dele kan fåes til dem.

Ellers er der kun én vej og det er at telnet til den.

Du tilgår den på den ip-adresse der er konfigureret. Er den ikke konfigureret, skal du via consol kabel og lave konfig med ip-adresser m.v.
Avatar billede kjulius Novice
05. januar 2016 - 21:36 #2
Er på ingen måde ekspert på wifi routere, men jeg har kigget på beskrivelsen af dine routere på denne blog:

http://blog.tanaza.com/blog/bid/195475/D-Link-DWL-3260AP

Det faldt mig ind, at du muligvis ikke har konfigureret dem til at bruge WDS mode, som jeg har læst mig frem til, at du burde bruge, hvis de skal bruges sammen til at udvide et netværks virkeområde over flere lokaler.

Du kan jo prøve at ændre i Wireless Operation Mode settings og se hvad der sker.
Avatar billede kjulius Novice
05. januar 2016 - 21:38 #3
Ups, sorry. Forkert svar til forkert spørgsmål.
Avatar billede klaus_struck Novice
20. januar 2016 - 09:58 #4
Tak for svaret kaosdk.

Skriv et svar og så får du point, kaosdk :)