Avatar billede frankedrengen Nybegynder
05. januar 2016 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

overføre lokal database til UnoEuro Server

Hej Eksperter

Jeg har udgivet min ASP.NET MVC web-applikation hos UnoEuro, men jeg kan ikke få min database med over på deres server. Jeg har ikke så meget erfaring i at udgive hjemmesider endnu, så der er lidt udfordringer.

Jeg har overført mine filer igennem Visual Studio med Publish funktionen, og kan se at siden bliver vist, så det er jo godt.

Min lokale database hedder MSSQLLocalDB og jeg har prøvet om jeg kunne overføre denne med Code First Migrations princippet, men kan ikke se det virker i browseren.

Hos UnoEuro har jeg en MySQL database og der er mulighed for at tilkøbe en MS SQL database.

Har i et tip til hvordan jeg kan overføre databasen?

Skal jeg købe en ekstra SQL database som de udbyder, eller kan man på en eller anden måde, få UnoEuros MySQL database til at virke sammen med min ASP.NET MVC web-applikation som lokalt bruger en MSSQLLocalDB?

På forhånd tak.
Avatar billede acore Ekspert
05. januar 2016 - 15:49 #1
Skal lige starte med at sige, at jeg ikke har meget erfaring med MSSQL og ASP, men derimod med mySQL og PHP.

Først: Du skal have en database (mySQL eller MSSQL) som kan kommunikere med det database-interface du har i din applikation.Det kan lade sig gøre med MSSQL, men om det også duer med mySQL må du undersøge. Kik i dokumentationen. Der er ikke tvivl om, at ASP kan bruge mySQL - spørgsmålet er hvor meget arbejde det er for dig i din app at komme derhen.

Dernæst: Du kan importere og eksportere databasen via phpmyadmin - dvs først eksporterer du den fra din lokale database og så importerer du den igen. Hvor kompatibelt MSSQL er med mySQL ved jeg ikke, men det er en anden udfordring.

Hvis tilkøb er overskueligt, ville jeg vælge den vej - du undgår 2 udfordringer.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2016 - 16:56 #2
Uden at være 100% ekspert så kan du ikke integrer end MySQL med en MSSQL database

Jeg vil købe en af deres MS SQL databaser (Du kan ikke selv publish en der) og så forbinde til den i stedet

De opretter dem automatisk for dig - Ellers ville der være et værre rod af forskellige databaser og uden sikkerhed.
Avatar billede frankedrengen Nybegynder
06. januar 2016 - 19:49 #3
Hej
Tak for jeres svar. Jeg har købt den ekstra MS SQL database og fik overført den lokale database.

ved ikke med jeres point, nu i er to der har svaret. Er i tilfredse med at dele 50/50 ?
Avatar billede acore Ekspert
07. januar 2016 - 09:02 #4
Det bestemmer du heldigvis :) men fint med mig
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2016 - 13:28 #5
Jeg vil ha dem allesammen ;)

Det gas' - For mig er det ligemeget, så det styrer du bare :)

Og god fornøjelse med det :)