Avatar billede SuperHenrik Praktikant
11. januar 2016 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering af kolonne

Jeg har en udfordring:

jeg har i celle x en værdi ja eller nej.

hvis ja skal den give hele kolonnen (eller et range) en farve

jeg kan fint lave en betinget formatering per celle, men i og med at der er forskellige input i cellerne har jeg brug for noget der går på tværs.

sådan at forstå at hvis kriteriet er der, her eks. Ja, så skal kolonnen highlightes

måske er det noget VBA kode?
Avatar billede store-morten Ekspert
11. januar 2016 - 13:30 #1
Prøv:
Marker kolonne --> betinget formatering --> Brug en formel til at bestemme.....
Formel: =$D$1="ja"
Vælg fyldfarve

Nu farves kolonnen hvis D1 er ja
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. januar 2016 - 16:53 #2
"Full coluumn" references i betinget-formaterinngs-formler eller i almindelige formler er noget af det der kan være medvirkende til att lægge Excel død.

Forslag: referer aldrig til mere end det nødvendige område.
Avatar billede SuperHenrik Praktikant
11. april 2016 - 11:07 #3
lukkes
Avatar billede store-morten Ekspert
11. april 2016 - 21:08 #4
Kunne det ikke bruges?