Avatar billede kischi Novice
01. februar 2016 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan trækker man en procentdel pr. transaktion

Hej Eksperter,

Jeg ved ikke om denne tråd er placeret det rigtige sted, men jeg vil prøve.

Jeg skal til at lave en Webshop med betaling via kort.
Til dette benytter jeg EPAY og en indløser.

Webshoppen er betaling mellem to brugere, men hvor ejeren af webshoppen skal modtage en procentdel pr. transaktion.

Er der nogle der ved hvordan dette kan gøres?
Findes der et allerede eksisterende system til det, muligvis et modul i wordpress?

Der er en del andre sider som gør det, for eksempel.

Just-eat eller airbnb.

Der sker betalingen til restauranten eller udlejeren, og så tager virksomheden blot en procentdel.

Ved i hvordan dette gøres?
Skal det gøres manuelt fra sin bank, eller hvordan kan dette lade sig gøre.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Tak.
Avatar billede TommyB Nybegynder
06. marts 2016 - 21:52 #1
Jeg er ret sikker på at JustEat og lign. systemer ikke laver straks overførelser for hver transaktion, så tænker at de laver beregningerne når ordreren indløber, men laver selv betalingerne et par dage senere eller faste intervaller.

og at beregne en procent-del af en transaktion skulle vel være nemt nok for dig hvis du kaster dig ud i sådan et projekt.

Jeg mener at nogle banker har API'er til erhvervskonti, men det er nok ikke der du vil starte, du vil nok hellere samle det sammen og så sætte din regnskabsdame til at lave udbetalingerne hver 14. dag eller hvad der nu passer ind.
Avatar billede kischi Novice
07. marts 2016 - 10:17 #2
Hej,

Mange tak for svaret.

Ja, det giver mere mening, vi ender nok med bare at gøre det sådan.

Hvis du sender svar, så afslutter jeg tråden.

Tak for hjælpen.
Avatar billede TommyB Nybegynder
07. marts 2016 - 10:57 #3
Luk bare tråden, held og lykke med dit projekt.