Avatar billede hsund Juniormester
03. februar 2016 - 10:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere mail adresser

Hej,

Vi bruger C5 2012 til at sende bekræftelser og faktura ud via eDocPrinter.
I ordre kartoteket, E-mail, har vi stående 2 mail adresser en til bekræftelser og en til faktura, adskilt af ; (semikolon) kan man på rapporten i C5 få den til kun at skrive den første mail adresse hen til ; (semikolon) når det er en bekræftelse som udskrives, og kun den anden mail adresse når det er en faktura som udskrives.

På forhånd tak
Henrik
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
03. februar 2016 - 12:16 #1
Hej Henrik,

Ja det kan du sagtens.  Tilføj dette lille stykke kode i dine
rapporters kodedel. Koden adskiller en streng med f.eks. 2 emailadresse
sep. med semikolon og placerer de to Emailadresse i hver sin variabel.

STR 254 &Mailadresse1
STR 254 &MailAdresse2
STR 254 &MailFraDebitor  //  Feltet fra debitorkartoteket
INT    &Placering

SET &Placering    = StrScan(&MailFraDebitor,";",1,254)
SET &MailAdresse1 = SubStr(&MailFraDebitor,1,(&Placering - 1))
SET &MailAdresse2 = SubStr(&MailFraDebitor,(&Placering + 1), 254)

Du kan bruge de variabelnavne du vil.

God fornøjelse
Peter Agger
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
03. februar 2016 - 12:33 #2
Hej igen Henrik,

Indlægget forudsætter at du anvender din Edoc-printer muligheder
for det som hedder 'Embedded commands', dvs. at C5 rapporten indlejrer
kommandoer til edoc printeren i selve dokumentet.

Her er et par kommandoer som kan bruges:

%%EmailEnable: True%%
%%EmailTo: denvalgte@email.com%%

Her er et link til alle de væsentlige edoc kommandoer:

http://www1.iteksoft.com/download/doc/epdfsdk.pdf

God fornøjelse'
Peter Agger
Avatar billede hsund Juniormester
03. februar 2016 - 14:04 #3
Hej Peter,

Tak for dit hurtige svar, men jeg behøver lidt mere hjælp!
Hvor i rapporten placer jeg de første 4 linjer og hvor placere jeg de næste 3 linjer.

Jeg bruge Edoc kommandoen '%%EmailTo:'+SalesTabeleArch.Email+'%%' og som betingelse: STRFIND(SalesTableArch.Email,'@',1, 999).

På forhånd tak
Henrik
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
03. februar 2016 - 14:42 #4
Hej Henrik,

I rapportens INIT-Trigger placerer du disse linjer:

STR 254 &Mailadresse1
STR 254 &MailAdresse2
STR 254 &MailFraDebitor  //  Feltet fra debitorkartoteket
INT    &Placering

Så kan du ændre den nuværende streng som hedder:

%%EmailTo:'+SalesTabeleArch.Email+'%%' og som betingelse: STRFIND(SalesTableArch.Email,'@',1, 999).

til:

SET &Placering    = StrScan(&SaleTableArch.Email,";",1,254)
SET &MailAdresse1 = SubStr(&SalesTableArch.Email,1,(&Placering - 1))
SET &MailAdresse2 = SubStr(&SalesTableArch.Email,(&Placering + 1), 254)

Du kan f.eks. placerer ovenstående kode i triggeren
PRE-BODY på søgningen for SalesTableArch.

%%EmailTo:'+&MailAdresse1+'%%' og som betingelse: STRFIND(&MailAdresse1,'@',1, 999).

Du bruger så henholdvis &Mailadresse1 for den ene rapport og den anden
rapport bruger &MailAdresse2.

God fornøjelse
Peter Agger