Avatar billede bat1234 Juniormester
15. februar 2016 - 19:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dansk TV over nettet

Hej,

er der en smart dims man kan sætte i sit tv og derigennem streame de almindelige danske kanaler DR1, DR2, TV2 og lignende? Det er hovedsageligt gratis kanaler jeg snakker om såsom DR, og evt. SVT.

Man kan selvfølgelig sætte en lille computer til, men det er for besværligt og det er det jeg gerne vil undgå. Det skal være noget der er brugervenligt, ligssom feks Apple TV. Men den behøver ikke at kunne så meget.

Det er iøvrigt et Samsung Smart TV hvor der allerede er Netflix indbygget m.m.

Mvh.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2016 - 20:04 #1
Eftersom det er et smart tv, har den så ikke en app der kan det ønskede?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2016 - 21:39 #2
Hvis der ikke er en DR app, så brug tv's browser til at gå til DR.dk. Der er også et arkiv.
TV2 er anderledes, der skal du have TV2 play, og det koster penge. Men igen, så er det via browser.
DR er gratis via browser, da de så har snablen nede i vore lommer og det koster så lige 3 mia kr.

Hvis du havde en dims (jeg har fx en android på pind, der bare sættes i hdmi-port) så skal du stadig via dens browser, da ikke alle har lavet gode fungerende apps til alt. Ellers har min tv-udbyder en app til iPad, så jeg kan starte tv (alle de kanaler, jeg har i mit abonnement) og så chromecaste det til tv (men hvorfor så ikke bare se tv?).
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2016 - 21:44 #3
I øvrigt, sv tv1 og 2 er på deres hjemmesider - ligesom de tyske ARD, NDR, RTL osv. RTL har fx f1-løb i sæsonen, så du kan slippe for TV3 hjemmefra. De britiske kanaler ligger på filmon.tv
Avatar billede bat1234 Juniormester
31. marts 2016 - 08:28 #4
Blueeyez: jo den har den DR-app som kommer frem når man trykker på den røde knap på fjernbetjeningen (det har alle smart-tv), men problemet er at der ikke er antenne der hvor tv'et skal stå. Det skal man have for at DR's app virker, selv om det kører over internettet. Men god ide ellers.

claes57: Tak, det er nogen gode tips du gav. Jeg havde ikke tænkt på browseren. Men det vil desværre nok heller ikke være så brugervenligt at rode med. Jeg vidste ikke man kunne se så meget via browseren.

Det er iøvrigt endt med at jeg har købt det nye Apple-TV alligevel. Det har DR's app og SVT-app og en masse andet. Og er naturligvis meget brugervenligt. Det bliver klart den nemmeste løsning i længden, selvom det koster lidt at købe det. Tak for hjælpen til jer begge. Læg et svar hvis i vil have pointene.