Avatar billede Pernillels Nybegynder
19. februar 2016 - 15:32 Der er 13 kommentarer

Telefonstik revet ud af væggen!

Jeg søger desperat hjælp!! Mit telefonstik er revet ud af væggen og kobberledningerne sidder derfor også løst og ude af "klemmen". (Beklager - kender ikke lige de rigtige fagtermer). Nu står jeg med en hvid/grøn, grøn, blå og rød ledning. de skal ned i klemmerne 4,3, 2, og 5. Min Vicevært ved ikke hvad han skal stille op, og hvis min internetudbyder skal sende en tekniker ud koster det 900 kr. Irriterer mig lidt når det virker relativt simpelt "bare" at skulle sende de ledninger rigtigt ind i klemmen.

Er der nogle der kan hjælpe en kvinde i nød..?
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. februar 2016 - 15:40 #1
Kig hos naboen
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2016 - 16:03 #2
Hvis det er RJ45 Farvekode
https://www.google.dk/?gws_rd=cr,ssl&ei=6yzHVrSHHYbI6ASkmIGAAQ#q=rj45+farvekode
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. februar 2016 - 16:06 #3
Normalt er der "liv" på rød+blå. De skal i de to lodrette slidser. Hvis du har et måleinstrument, skal du kan måle 48Volt DC på de livgivende tråde.
Avatar billede acore Ekspert
19. februar 2016 - 16:55 #5
Rød til venstre og blå til højre. Modsat virker også. De andre ledninger hører nok ikke til telefonen. Prøv bare om det virker, der er ikke meget du kan ødelægge.
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. februar 2016 - 17:04 #6
Ok, det er et såkaldt NTP-stik. Du monterer rød+blå i 2 & 5. Rød i 2/blå i 5. Det er den korrekte rækkefølge. De to andre ledninger monteres i 3 & 4, det er forbindelsen retur fra ADSL-filteret til det 3-polede telefonstik.
Avatar billede jk45 Forsker
19. februar 2016 - 19:50 #7
Bare for en ordensskyld, de 48v er kun til stede såfremt at der er pstn på linien. Ellers vil den være spændingsløs
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2016 - 20:25 #8
1=Hvid/Grøn 2=Grøn 4=Blå 6=Rød
Avatar billede poko1 Ekspert
19. februar 2016 - 21:10 #9
Alternativt skulle det være Krydset forbindelse
3=Hvid/Grøn 6=Grøn 4=Blå 2=Rød
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. februar 2016 - 13:45 #10
#7  Det er korrekt..

#8+9 Billedet viser et NTP stik der er revet ud af vaeggen. Ikke noget med RJ45. Hun naevner ogsa specigic pin 2-5 & 3-4. Sa Pernille hvis du folger mit rad, vil jeg vaedde pa det virker. Ledningerne skal bare I de naevnte slidser, du skal ikke afisolere. Nar ledniger er placeret I slidser, trykker du den gra ramme I bund. Sa far ledningen fat. Maske du kan fa vicevaert til at hjaelpe, nu ved du hvad du skal gore.
Avatar billede Pernillels Nybegynder
20. februar 2016 - 14:33 #11
Har sat min svoger på sagen med jeres råd - og tusind tak for dem. Desværre bliver min router ved med at blinke som om, at der ikke er signal :/
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. februar 2016 - 12:24 #12
Hvis ikke du har telefon pa linien, kan du noejes med at montere rod & bla i pin 2 & 5.
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. marts 2016 - 08:27 #13
Det skal være rød/blå i pin 3+4!