Avatar billede KurtOA Praktikant
20. februar 2016 - 13:01 Der er 4 kommentarer

Ide søges til graf over arbejdsdag

Hej er der nogen der har en idé?
Jeg har brug for at lave en slags graf over en arbejdsdag hvor der er flere forskellige arbejdsopgaver.
Fx: 08:00 - 09:00 Hyldeopfyldning
    09:00 - 11:30 Kassefunktion
    11:30 - 12:00 Frokost
    12:00 - 14:00 Kassefunktion
    14:00 - 14:30 Lageropsætning
    14:30 - 15:00 Kassefunktion
    15:00 - 15:30 Postfunktion

Jeg vil gerne lave en løsning hvor arbejdsopgaverne indtastes i et skema, og hvor man så fx ved hjælp af en graf kan vise hvordan arbejdsopgaverne ligger i løbet af dagen, med farvekoder for fx kasse (grøn), post (rød) osv osv.

Gerne en løsning med plads til 3-4 medarbejderes

Kan nogen komme med input til hvordan jeg løser det?
Avatar billede finb Ekspert
21. februar 2016 - 13:34 #1
Du kunne tildele rækkerne værdier:

1 Hyldeopfyldning
2 Kassefunktion
3 Frokost
4 Kassefunktion
5 Lageropsætning
6 Kassefunktion
7 Postfunktion,

i kolonnerne skriver du Medarbejdernavne,
grafen vil da hoppe op og ned som trapper.
Avatar billede KurtOA Praktikant
21. februar 2016 - 13:58 #2
Hvis muligt vil jeg gerne lave én vandret bjælke hvor de enkelte aktiviteter iløbet af dagen har hver sin farve. Altså hvor "bjælken" er opdelt i sektioner med de enkelte aktiviteter ;-)
Avatar billede igoogle Forsker
22. februar 2016 - 10:32 #3
Du kan lave det ved en tæl.hvis funktion og så tage den over dagen,

se eventuelt http://www.filedropper.com/medarbejderperoperation hvor jeg har lavet et eksempel på hvordan det kan sættes op.

det jeg gør er at antager at medarbejderen kan skrive hvilken aktivitet han har lavet i en time og derefter tæller jeg sammen over hvor mange der har lavet hvad i perioden.
Avatar billede KurtOA Praktikant
22. februar 2016 - 22:06 #4
Tak for forslaget, jeg vil prøve at arbejde videre med tanken - men umiddelbart ville jeg gerne have hver medarbejders "dagsgraf" i en "søjle" med forskellige farver alt efter aktivitet. Formentligt en stablet søjle, men kan ikke lige gennemskue hvordan - endnu ;-)  mvh