Avatar billede hyben Novice
24. februar 2016 - 07:35 Der er 8 kommentarer

fejl 1900101-40017 win 7 til 10

Hej

jeg har problem med at opdatere min win 7 til win 10. Har opdateret alt, slået antivirus fra og forsøgt at forstå, hvad der står på de engelske hjælpesider ... kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede martens Guru
24. februar 2016 - 07:58 #1
Det lyder som en fejl med USB-drivere

Så hiv alt ud af USB-grej ( USB-nøgler, eksterne hardiske, etc ) ud af computeren, således du kun har mus og tastatur tilsluttet..

Afinstallér antivirus ( det skal ikke deaktiveres ) inden du går i gang med opdateringen..
Hvis dit grafikkort er nVidia-bestykket, skal du også sikre dig de seneste opdateringer til dette kort..

ref : http://forums.windowscentral.com/ask-question/386566-windows-10-update-error-1900101-40017-a.html

Held og lykke

mvh martens
Avatar billede hyben Novice
24. februar 2016 - 08:06 #2
Hej

Jeg har fjernet alt USB halløj og har deaktiveret mit antivirus (F-secure) .... tror du, at en deaktivering kan gøre det?

Kigger videre i eftermiddag ... nu kalder jobbet.

Hilsen
Iben allerede
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2016 - 17:27 #3
Tror jeg havde prøvet at deaktivere driversignering i Windows før jeg opgraderede:

http://www.computerdk.com/systemer/windows/220897.html

Et stykke nede på siden står følgende:

Windows 7

Klik på "Windows " og "R " tasterne på samme tid at åbne "Kør "-boksen.

Type " gpedit.msc " i feltet Kør , og tryk på "Enter".

Naviger til "User Configuration ", " Administrative skabeloner ", " System", "Driver Installation" på den venstre rude.

Dobbeltklik på "Code Signing for Device Drivers " og vælg " Enabled" i den vigtigste del af vinduet og "Ignorer " i drop- down menuen i " Options" sektionen.

Mener jeg havde antivirus på da jeg opgraderede, eller blot havde det deaktiveret (avast free)

Klik på "Anvend " og derefter " OK" og genstart computeren .

Herefter havde jeg prøvet at opgradere til Windows 10
Avatar billede hyben Novice
24. februar 2016 - 20:56 #4
Jeg har deaktiveret driverne og antivirus .... Og igen, igen hentet Windows 10 ..... Og så kom fejlen

Kernel Security check filurer

Hvad nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2016 - 15:56 #5
Du har sikkert stadig et problem med en driver. Har du prøvet at tjekke driverne som #1 foreslår?

En beskrivelse af din fejl kan være denne:
http://windowsreport.com/kernel-security-check-failure-windows/
Avatar billede hyben Novice
25. februar 2016 - 17:01 #6
Jeg har deaktiveret alle drivere som beskrevet i #3
Det du skriver i #5 handler om win 8.1 .... Jeg har 7 .... Er det lige meget?
Jeg har ikke skiverne til min Lenovo ....
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2016 - 19:57 #7
Ok. Jeg vil mene at problemet er noget det samme om det er det ene system eller det andet. Du skal heller ikke bruge ældre drivere som der typisk er på disse skiver. Du skal prøve at se om der på producentens hjemmeside er drivere der er nyere end dem du har installeret. Du kan inde i enhedshåndteringen under hardwaren-drivere se hvilken version du har på. Og fra producenterne af hardwaren kan du så prøve at opdatere driverne. Nogle gange kan Windows selv finde nogle, men det bedste er at hente dem selv. Det er slet ikke sikkert at Microsofts databaser er opdateret med nye drivere.
Avatar billede hyben Novice
28. februar 2016 - 17:38 #8
Alle drivere??? Det er jo et kæmpe arbejde ... Tror jeg opgiver 😕