Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. marts 2016 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send SMTP mail til en cc

Jeg bruger normal dette til at sende en mail:

Dim toaddr As String = "mailadresse"
Dim cc As String = "mailadresse"
Dim bcc As String = "mailadresse"
Dim fromaddr As String = "mailadresse"
Dim message_subject As String = "Test af cc afsendelse"
Dim message_text As String = "Dette er en testmail, der blot kan slettes"
Dim toaddrs As String = "mailadresse"

Dim objMsg As New System.Net.Mail.MailMessage(fromaddr, toaddrs, message_subject, message_text)
Dim SmtpMail As New System.Net.Mail.SmtpClient("SMTP sted")

SmtpMail.Send(objMsg)
objMsg = Nothing

Det virker fint med to og fra, men nu er der opstået et behov for at sende en mail til en cc. Jeg har kigget lidt på http://www.eksperten.dk/spm/322332, men kan ikke her se, hvordan det skal gøres. Jeg har læst, at SMTP er ligeglad med om det er to, cc eller bcc - den sender bare, men hvordan angiver jeg, at det er en cc?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2016 - 17:45 #1
har du prøvet at rette linjen
Dim objMsg As New System.Net.Mail.MailMessage(fromaddr, toaddrs, message_subject, message_text)
til fx
Dim objMsg As New System.Net.Mail.MailMessage(fromaddr, cc, bcc, toaddrs, message_subject, message_text)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2016 - 01:54 #2
CC skal saa vodt jeg kan se tilfoejes via property.

Se eksempel i:

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.mail.mailmessage.cc.aspx
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
09. marts 2016 - 09:01 #3
-> claes57: Med din rettelse får jeg fejl:
Error    1    Overload resolution failed because no accessible 'New' accepts this number of arguments.    C:\1. Applications NZ-QM\Intraweb\General Test 2 - Web\Mail cc\Default.aspx.vb    27    13    C:\...\General Test 2 - Web\

Men jeg fandt frem til dette og det virker både med cc og bcc:

Dim toaddrs As String = "mailadresse"
Dim fromaddr As String = "mailadresse"
Dim Message As New System.Net.Mail.MailMessage(fromaddr, toaddrs)
Message.Subject = "Dette er en testmail, der blot kan slettes"
Message.Body = "Test af cc afsendelse"
Message.CC.Add("mailadresse")
Message.Bcc.Add("mailadresse")
Dim SmtpMail As New System.Net.Mail.SmtpClient("SMPT")
SmtpMail.Send(Message)

-> arne_v: så vidt jeg kan se, er det også som du henviser til?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2016 - 18:15 #4
Jep
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
23. marts 2016 - 11:01 #5
-