Avatar billede allanfrisk Novice
31. marts 2016 - 16:33 Der er 3 kommentarer

data fra flere ark i et.

Hjælp.
Jeg bruger dette modul til, at samle data fra flere ark i ét ark.
Det virker fint, men jeg vill gerne at modulet først satte tekst ind efter celle A6 således at man kunne have en overskrift på arket også. Som det er nu, sætte den data ind fra celle A1.

Hvad er forkert i dette modul:
Public Sub HentArk()
    Dim Ws As Worksheet, data As Variant
    Worksheets("SamleArk").Cells.ClearContents

    For Each Ws In ThisWorkbook.Sheets
        If Ws.Name <> "SamleArk" Then
            Ws.Range("A6:I500").Copy Worksheets("SamleArk").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
        End If
    Next
    Range("A6:A" & Range("A65536").End(xlUp).Row).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete Shift:=xlUp
End Sub
Avatar billede finb Ekspert
01. april 2016 - 12:26 #1
Header og Footer kan også programmeres ind vha VBA !
Avatar billede Sitestory Mester
03. april 2016 - 08:17 #2
Da du starter med at slette indholdet i Samleark, fører Worksheets("SamleArk").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0) til celle A2 ved første kopiering. Hvis du ændrer koden til nedenstående, skulle det virke.

For Each Ws In ThisWorkbook.Sheets
    If Ws.Name <> "SamleArk" Then
        If IsEmpty(Worksheets("Samleark").Range("A6")) Then
          Ws.Range("A6:I500").Copy Worksheets("SamleArk").Range("A6")
        Else
          Ws.Range("A6:I500").Copy Worksheets("SamleArk").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
        End If
Next
Avatar billede allanfrisk Novice
17. maj 2016 - 15:12 #3
Det virker umiddelbart, men nu er der 2 ud af 9 ark jeg ikke skal have data fra. Altså jeg skal kun samle data fra 7 ud af 9 ark. Hvordan vil den VBA så se ud?