Avatar billede castleman Nybegynder
03. maj 2016 - 21:59 Der er 1 kommentar

Slette tekst i række

jeg har lavet en skema hvor man kan indsætte op til 6 forskellige data i hver række via indtastning rude (userform)skema har 31 rækker.
"A" kolonne har tal fra 1 til 31 (start fra A3 til A33).
I indtastning rude (userform) har jeg en inputbox hvis man skal slette en række for data(clear.contents) (for eksempel række nr. 10). Hvordan gør man det i vba
castleman
Avatar billede H_Klein Novice
23. marts 2017 - 17:40 #1
Hejsa

Er det noget i retning af nedenstående du er ude efter?

--------------------------------------------------------------------------
Option Explicit

Sub Slet_via_inputbox()

Dim RK As Long

    RK = InputBox("Indtast rækkenr der skal slettes", "Slet række")

    Rows(RK).Delete

End Sub

--------------------------------------------------------------------------

Med venlig hilsen

Henrik