Avatar billede Oswald1 Juniormester
09. maj 2016 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man en linje til at skifte farve, hvis det ene beløb er mindre end det andet?

Hej, jeg har en bunke tal i excel hvor der på hvert enkelt linje er nogle totaler.
Eks. Viborg stk. 3000, næstved stk. 3500 kbh. stk. 2000, Odense stk. 5000.

Hvordan får jeg linjen til at blive rød hvis stk i odense er lavere end tallet i Viborg, og grøn hvis det er højere?

Har prøvet med Betinget formatering, man fatter ikke en disse.

Hjælp!
Mvh
Peter
Avatar billede kim1a Ekspert
09. maj 2016 - 13:55 #1
Hej Peter

Er det altid kun en sammenligning med linjen ovenover, eller med Viborg eller hvordan?
Avatar billede Oswald1 Juniormester
09. maj 2016 - 14:47 #2
Det er 20 linjer, på hver 6 koloner (A -F)og jeg har brug for at excel laver en farve som følger:
Hvis vi tager den første linje (1) så hvis tallet i kolon 1F er mindre end kolon 1A skal hele den linje blive rød.
Hvis tallet er højere skal linjen blive grøn, er også OK hvis det bare er tallet som skifter farve.

Den anden linje (2) så hvis tallet i kolon 2F er mindre end kolon 2A osv....

Peter
Avatar billede kim1a Ekspert
09. maj 2016 - 19:56 #3
Jeg foreslå at du laver en kolonne G hvori du skriver:
=if(F1<A1;1;0) (if er hvis på dansk Excel)

Så markerer du hele linjen, opretter du betinget formattering og vælger "formel til at afgøre". Her skriver du $G1=1 og vælger farven du ønsker - både skrift og cellebaggrund er en mulighed.
Avatar billede Oswald1 Juniormester
10. maj 2016 - 11:27 #4
Tak for hjælpen kim1a, det virkede.

Peter
Avatar billede kim1a Ekspert
10. maj 2016 - 13:09 #5
Godt :-)