Avatar billede Vigh Novice
12. maj 2016 - 19:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hente tal fra sidst indtastet celle

Hej
jeg har et regneark hvor jeg indtaster fortløbende længder i kolonne D fra opmålinger, jeg skal derfor ikke bruge den samme række hvergang men har brug for den sidst indtastede celle i et andet regneark
Avatar billede ebea Ekspert
12. maj 2016 - 19:52 #1
Hvordan skal det helt forstås? Det med at du skal bruge sidst indtastede celle i andet ark!

Kan du ikke gøre det mere konkret, og aller bedst, uploade et eksempel på dit ark.
Avatar billede Vigh Novice
12. maj 2016 - 20:00 #2
hej ebea

jeg kan ikke lige se hvor jeg kan oploade men jeg forsøger at forklare bedre
i celle D5 indtastes 1,00
i celle D6 indtastes 3,50

indtastingernes antal er forskellige fra ark til ark i dette eksempel skal jeg bruge 3,50 i et andet ark

jeg håber dette kan bruges elelrs skal jeg lige have en forklaring til at oploade
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2016 - 20:31 #3
Prøv:
=INDEKS(D1:D100;MAKS(HVIS(D1:D100<>"";RÆKKE(D1:D100))))

Formlen skal indtastes som en matrixformel. Det vil sige, at når formlen er indtastet, skal der afsluttes med Ctrl+Skift+Enter.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2016 - 20:39 #4
Hvis der skal hentes fra Ark1

Ark2 A1:

=INDEKS('Ark1'!D1:D100;MAKS(HVIS('Ark1'!D1:D100<>"";RÆKKE('Ark1'!D1:D100))))
Avatar billede Vigh Novice
12. maj 2016 - 20:54 #5
jeg tror det er noget i denne retning men den returnerer kun det første beløb og ikke det største uanset hvilken række det er placeret i
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2016 - 21:05 #6
"har brug for den sidst indtastede celle"

Formlen skal indtastes som en matrixformel. Det vil sige, at når formlen er indtastet, skal der afsluttes med Ctrl+Skift+Enter.

D1: 5
D2: 7
D3: 3

Formlen giver: 3
Avatar billede Vigh Novice
12. maj 2016 - 21:31 #7
hej store-morten

jeg fandt løsningen =MAKS('Ark1'!D1:D20)

tænk at det kunne gøres så simpelt

smider du lige et svar som tak for ulejligheden
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2016 - 21:49 #8
Velbekomme.
Godt du fandt ud af det :-)