Avatar billede tras Juniormester
07. juni 2016 - 08:04 Der er 3 kommentarer

Bruger kryteret filer i shared mappe kan ikke slettes.

Som overskriften beskriver så har en tidligere bruger været så venlig at kryptere nogle filer på en server. Nu er det ikke muligt at slette dem.

Jeg har prøvet at overtage mappen / filerne ved at ændre ejerskab mm men dette virker ikke :(

Kan ikke finde noget på nettet som kan hjælpe mig. måske nogle har prøvet det før!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juni 2016 - 08:24 #1
Det lyder "spændende" - jeg har ikke noget jeg ved vil virke, men jeg har tidligere oplevet filer der ikke ville slettes, på grund af et skadet filsystem - har du kørt en Chkdsk på disken?

Logisk kan jeg ikke se, hvorfor filerne skulle være låste, selv om de er krypterede - med mindre der køre noget 3. parts software på serveren.
Avatar billede tras Juniormester
07. juni 2016 - 09:15 #2
Virker ikke, er lige prøvet. :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juni 2016 - 09:33 #3
Så er et andet bud at bruge 3. parts værktøj.

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb545046 er en del af PS-Tools, som Microsoft købte for mange år siden. Blandt de små værktøjer, finder du også "MoveFiles", der er et lille værktøj til at bestille sletning (flytning) af filer under opstart - d.v.s. før de låses af andre processer: https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/pendmoves

Det kunne også være værd at prøve det... - men det kræver altså genstart af serveren.