Avatar billede ladelund Juniormester
09. juni 2016 - 11:55 Der er 1 løsning

Appactivate virke ikke

Hej Eksperter

Håber der er en eller flere der kan hjælp mig.

Jeg har lavet et lille VBscript som jeg bruger til at opdatere nogle Excel ark i løbet af natten.
Jeg starter det ved hjælp af opgavestyring.

Meningen er at jeg ved hjælp af Appactivate vil sikre at Excel vinduet er aktiv når jeg ved hjælp af sendkeys starter opdateringen.
Men det virker ikke! Vinduet med Excel bliver ikke aktiv. Det eneste der sker er at den står og blinker på proceslinjen.
Nogen ideer???

Det kører på en Windows server 2012 R2.
jeg har adgang via fjernskrivebor og jeg har ikke administrator rettigheder.

VBscriptet ser således ud:

set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

' Åben regnearket
WshShell.run ("""O:\Controlling\Salg\FY2016-2017\Restordre oversigt.xlsx""")

WScript.Sleep 30000

' Aktiver vinduet
wshShell.AppActivate ("Microsoft Excel - Restordre oversigt.xlsx")

WScript.Sleep 5000

'Åben Power Pivot vinduet
WshShell.SendKeys "%"
WScript.Sleep 500
WshShell.SendKeys "y1"
WScript.Sleep 500
WshShell.SendKeys "y3"

WScript.Sleep 10000

* Start opdatering af Power Pivot
WshShell.SendKeys "%"
WScript.Sleep 500
WshShell.SendKeys "h"
WScript.Sleep 500
WshShell.SendKeys "r"
WScript.Sleep 500
WshShell.SendKeys "a"

WScript.Sleep 720000

osv....

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede ladelund Juniormester
13. juni 2016 - 11:51 #1
Jeg har fundet en løsning ved at bruge nircmd fra NirSoft i en batch fil.