Avatar billede DanielD Novice
12. juni 2016 - 16:01 Der er 5 kommentarer

Installer windows 10 på macbook pro

Hej alle.

Jeg er løbet ind i problemer med installering af windows 10 på min macbook pro ultimo 2013 jeg har før installeret windows 8 uden problemer, og har opgraderet til windows 10. Efter jeg har opdateret til OS X kan jeg ikke formatere harddisken i et format som der kan installeres windows på. Jeg har brugt boot camp og oprettet det hele igennem der men i det øjeblik jeg skal vælge hvor windows skal installeres, skriver windows at formatet på harddisken skal være NTFS format og det kan jeg ikke formatere harddisken til. Jeg kan vælge ExFAT og MS-DOS FAT. Hvordan pokker kan jeg få harddisken til at være i NTFS format? Ifølge apple selv hvis man søger på installation af windows 10 står der min computer understøtter windows 10 :S

på forhånd tak
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. juni 2016 - 16:32 #1
Ikke en løsning, men et forslag -(

Hvis du ikke får en løsning her, kan du prøve i dette forum.

http://www.macnyt.dk/forum/

Har selv fået rigtig meget hjælp til min Mac der.
Avatar billede DanielD Novice
15. juni 2016 - 21:09 #2
Tak!

Ja der er ikke meget hjælp at hente her i hvert fald!

mvh Daniel
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juli 2016 - 21:59 #3
Hej.

  Når du starter din Bootcamp guide, partitionerer den din disk og opretter en ny partition med navnet "Bootcamp". Når du starter din Windows-installation og skal vælge partition at installere på, kan den ganske rigtigt melde tilbage, at den ikke kan finde en brugbar partition.
  Vælg nu "Bootcamp" og tryk på "Formater" - nu skulle du kunne køre videre med installationen.

De bedste hilsner
Avatar billede DanielD Novice
19. august 2016 - 18:42 #4
Hej!

Jeg er rimelig sikker på det ikke kunne lade sig gøre. Jeg har desværre ikke computeren lige nu da det er min mors men jeg skal nok forsøge igen når jeg får den igen.

mvh Daniel
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. august 2016 - 19:30 #5
Tro mig, det KAN lade sig gøre - jeg kører da Win10 på en Macbook Pro, hvor det er installeret som ren Win10 via BootCamp.

Det er rigtigt, at den piver over din disk, men kan du ikke formattere den partition, der er navngivet Bootcamp, så slet den og opret en frisk via installationen, så kører den igennem uden problemer.