Avatar billede Bjarke Praktikant
13. juni 2016 - 14:41 Der er 2 kommentarer

Langsomt internet under spil

Hej alle

Vi har netop i lejligheden fået nyt internet, der er meget hurtigere end hvad vi tidligere havde. Men jeg er løbet ind i et problem. Når jeg spiller FIFA på PS4'eren, er oplevelsen online meget langsom. Jeg kan have svært ved overhovedet at finde modstandere, og når jeg finder én, lagger spillet meget, i en grad så det næsten er uspilleligt.

Er der noget jeg kan gøre? Internettet er vældigt hurtigt til normal brug, streaming osv. Det er kun på PS4'eren, at der er problemer.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
13. juni 2016 - 15:46 #1
kører du Wireless eller med Ethernet kabel? og hvis du kører wireless, kan du så ikke teste med et kabel?

Mti gæt er at når alt det andet kører fint, men PS4'eren kører dårligt, så er det fordi du kører wireless og at der er dårligt signal der hvor PS4'eren står.

Men det er kun et gæt, der kan også være andre problemer. har du f.eks. pakketab på din pc? (test f.eks. med CMD -> ping 8.8.8.8 -t og se om du har pakketab) pakketab er skidt I spil, men er det kun midl grad af pakketab, vil det ikke nødvendigvis forstyrrer dig meget I surfing og streaming.
Avatar billede Bjarke Praktikant
13. juni 2016 - 15:52 #2
Det er wireless, så det kan sagtens være, at den står dumt. Men en ipad der ligger lige ved siden af PS4'eren har fin forbindelse til routeren.

Er der noget med, at man skal åbne porte?