Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juni 2016 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

æ - ø - å i email adresse ?

For flere år siden, læste jeg, at man snart kunne bruge de danske bogstaver :

æ - ø - å i e-mail-adresser ...

Men kan man det ?

Synes ikke jeg har hørt noget om det siden ....

(Jeg har et navn med ø) - men bruger o ...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2016 - 17:04 #1
Mail konto (foran @) eller mail domain (efter @)?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2016 - 17:06 #2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2016 - 19:14 #3
Men uanset hvor godt det teknisk virker, så forestil dig at sidde på en netcafe i Timbuktu og forsøge at sende en email til mig@blåbærgrød123.com - der er ingen taster til æøå. Og problemet findes også lidt tættere på Danmark.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2016 - 19:34 #4
De fleste styresystemer har visse muligheder for at lave tegn ikke paa fysisk keyboard.

Men det er lidt tricky. Og jeg ville nok ogsaa anbefale at have et alias i ren ASCII.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juni 2016 - 21:33 #5
arne_v ....

Mail konto foran :

Jørgen@Hallo.com (Tænkt eksempel) ellers Jorgen@Hallo.com
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2016 - 01:07 #6
Saa skal du starte med at checke om din mail udbyder tillader mail konti med danske bogstaver i.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juni 2016 - 05:26 #7
TAK Arne - Det vil jeg gøre
Avatar billede petersen7913 Forsker
15. juni 2016 - 07:37 #8
erikjacobsen #3 - blåbærgrød er et godt 'test' ord :) Jeg plejer så at test på 'håndværktøj' ;)