Avatar billede Bluedolphin Praktikant
06. juli 2016 - 11:30 Der er 2 kommentarer

Netværksændring - Internet - e-mail - Mailopsætning. osv.... Stofa - Problemer...

Hejsa
Hvordan kan det være at jeg får en meddelse når jeg starter min computer op kommer der således en meddelse hvor der står: Der er sket en netværksændring. Jeg mener med det at når jeg tænder for min computer og vil gå på Google søgeside får jeg først en meddelse hvor der så står - Der er sket en netværksændring. Det første jeg tænker er selvfølge at jeg er udsat for noget der minder om wifi phisning eller hacking af den ene eller anden slags.
Et andet problem er også noget jeg har haft i mange år og det er at jeg har haft svært ved at skrive - sende og modtage e-mails når jeg prøver at sende til mennesker der boer langt væk fra Danmarks grænser som til USA, Kina, England samt andre steder. Jeg har flere gange skrevet til Stofa på deres chat hjemmeside men får ikke meget svar, men de vil selvfølgelig mene at jeg bare skal skifte til deres e-mail udbyder. Men det gider jeg ikke fordi jeg bruger Gmail. Denne meddelse herunder fik jeg den anden dag fra Stofa der handler om mailopsætning. :POP3 :
§  Indgående mailserver: mail.stofanet.dk, port 995 med SSL
§  Udgående mailserver: mail.stofanet.dk, port 587, uden SSL
§  Brugernavn: alias@domæne.dk
§  Adgangskode: Samme som på webmail
§  Udgående server kræver godkendelse, og samme login som indgående server
IMAP :
§  Indgående mailserver: mail.stofanet.dk, port 993 med SSL
§  Udgående mailserver: mail.stofanet.dk, port 587, uden SSL
§  Brugernavn: alias@domæne.dk
§  Adgangskode: Samme som på webmail
§  Udgående server kræver godkendelse, og samme login som indgående server.
Jeg ved efterhånden godt at der findes så mange former for hacking, virus, trojans, botnets, spyware, keylogger, wifi-phisning, falske hjemmesider, identitets tyveri, osv. at du til sidst ikke ved hvem du skal stole på.
Hvorfor lever vi i dag i en verden hvor det at kunne mennesker at kunne stole på kan sammenlignes med at lede efter en ukendt by i Rusland der aldrig har været der. De fleste mennesker er desværre fulde af løgn og er egoister og det er desværre fremtidens verden der bliver mere og mere kold og selvoptaget at leve i.
06. juli 2016 - 12:23 #1
HEJ,

Jeg skal ikke gøre mig klog på HVAD der kan være galt her.

Der er bare en ting jeg gerne vil bede dig gøre:

1: KAn du komme på Internet ?  eksempelvis http://www.yahoo.com  (eller et andet sted)

HVIS JA, - gør ingenting (lige nu).

HVIS NEJ:

Gå i Commando prompt:

START-KØR-CMD <retur>  retur er piltast (alias Carriage return)

Du har nu: .c:\.......>  (...'erne er en sti)

skriv PING WW.YAHOO.COM <retur)

Du skulle nu få (mindst) 4 linier tilbage ..

skriv EXIT <retur) og du er tilbage i WINDOZE...

og Din internet forbindelse virker . Det er noget med din browser ...

Kristian
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. juli 2016 - 14:31 #2
De ændringer du får har ingen betydning for din G-mail. De er kun til brug for opsætning af Stofa-mail. Det er simpelthen en servicemeddelelse.